۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۵۹۲۰۵۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

۹ دی، انقلاب ما را ده‌ها سال دیگر بیمه کرد

۹ دی، انقلاب ما را ده‌ها سال دیگر بیمه کرد
صفار هرندی با بیان اینکه ۹ دی انقلاب ما را ده‌ها سال دیگر بیمه کرد، گفت: از مهم‌ترین برکات فتنه ۸۸ برانگیخته شدن نیرو‌های مردمی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی ماه در آستان مقدس امام زاده موسی بن جعفر (ع) پیشوا با ابراز اینکه ممکن است حافظه تاریخی ما دستخوش دستکاری‌هایی شود و عده‌ای بخواهند حقایق را بپوشاند، گفت: نفس این مراسم های بزرگداشت نه فقط ستایش گذشته است، بلکه تضمینی است برای آینده که اگر فقط در حد ستایش گذشته بود چند دفعه برگزاری آن کافی بود، اما این یادآوری‌های مکرر فقط برای آینده است.

وی پیشوا را پیشگام در نهضت انقلابی مردم ایران دانست و افزود: انقلاب اسلامی حاصل مجاهدت، حرکت پرشور، عواطف مسلمانانه مردم و حرکت کفن پوشان به سمت تهران برای جلوگیری از منکر بزرگ حکومت طاغوت بود که منجر به شهادت بسیاری از عزیزان شد.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این قیام پشتوانه جنبش آزادی خواهانه و حرکت مؤمنانه ملت ما ظرف ۱۵سال بعد از آن اتفاق بود و در قله خودش یعنی بهمن ۵۷ ثمره‌ای به نام پیروزی انقلاب اسلامی داد.

وی اضافه کرد: ثمره قیام مردم پیشوا همراه با بقیه مردم ایران در ۱۵خرداد ۴۲، افزون بر فروزان نگاه داشتن پرچم آزادگی، پیروزی انقلاب و تأسیس جمهوری اسلامی بود.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: در ادامه آن قیام بود که راهپیمایی‌های عظیم در کشور از قیام مردم قم در دی ماه ۵۶ تا حرکت جانانه و ستودنی مردم تهران در عاشورای ۵۷ شکل گرفت که علاوه بر کمیت، دارای کیفیت بسیار برجسته‌ای هم بود.

وی با اشاره به حضور مردم تهران در عاشورای سال ۵۷ ابراز کرد: آن حرکت پشتوانه‌ای قوی برای استمرار انقلاب در سال‌های بعد شد که توانست مانع فشار‌ها و ضربات که به نظام می‌زدند شود و در ادامه ثمره اش در سال ۸۸ همان حماسه بزرگ ۹ دی شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: بعد از حماسه ۹ دی، انقلاب ما به نوعی پوست انداخت و جوان‌تر و با نشاط‌تر شروع به حرکت کرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رسانه، یادآور شد: در گذشته رسانه به معنای امروزی وجود نداشت، ارتباطات مجازی نبود، اما امروز هر نفر خودش یک رسانه است و با کل دنیا در حال مخابره است، اگر امروز التهابات محیط سیاسی پرحجم‌تر و گاهی خطرناک‌تر است به علت ضریب بالای رسانه‌ای است.

این مقام مسؤول اضافه کرد: امروزه مطلب دروغ و شایعه در رسانه‌های منحوس ضد انقلاب تولید شده و با سرعت برق در فضای مجازی منتشر می شود و ضریب می‌خورد.

برانگیخته شدن نیرو‌های مردمی از برکات فتنه بود
وی بیان کرد: یکی از برکات فتنه، برانگیخته شدن قشری از مردم به خصوص جوانان بود که احساس کردند اگر به مسؤولان نمی‌شود امیدی داشت، اما خودمان مصداق همان حکم آتش به اختیار خیلی از کار‌ها را می‌توانیم انجام دهیم.

صفار هرندی اضافه کرد: مهم‌ترین برکات بصیرت حاصل از فتنه ۸۸ و حرکت تکان دهنده مردم در طول چند سال اخیر برانگیخته شدن نیرو‌های مردمی تحت عنوان نیرو‌های جبهه انقلاب بود که به صحنه آمدند.

وی با اذعان به اینکه گاهاً میزان تأثیرگذاری کار آتش به اختیار مانند سالگرد بزرگداشت حماسه نهم دی به مراتب بالاتر از کار‌های دستگاه‌های دولتی است چرا که این روز را خیلی از مقامات رسمی گرامی نمی‌دارند و حتی چوب لای چرخ هم می‌گذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امروز در بعضی از مناصب دولتی کماکان هم پیمانان فتنه گران حضور دارند و معلوم است که چنین اشخاصی خنجر به سینه خودشان نخواهند زد و روز نهم دی را گرامی نمی‌دارند و حتی آن را سرمایه سوزی هم می‌دانند.

وی با تأکید بر گرامیداشت این روز، تصریح کرد: برکات این فتنه در خارج از مرز‌ها این است که آوازه ما از مرز‌ها فراتر رفته است، مردم عراق بعد از نهم دی ماه به این باور رسیدند که انقلاب قابل اتکا و ماندگار است و به پشتوانه ایران رو در روی آمریکا جانانه ایستادند و ظرف چند سال طومار داعش را پیچیدند.

صفار هرندی در پایان با بیان اینکه ۹ دی، انقلاب ما را ده‌ها سال دیگر بیمه کرد، اظهار داشت: دشمن بسیار تلاش کرد تا از تعداد نمایندگان خاص مقاومت و ضد آمریکایی در مجلس عراق کم شود، اما زمانی که غبار انتخابات زدوده شد معلوم شد به برکت انقلاب اسلامی دولتی ضد آمریکایی‌تر از گذشته روی کار آمده است./۸۰۴/پ210/ب1

محمد فرخی
ارسال نظرات