۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۹۲۰۲۹
یادداشت؛

شمارش معکوس برای نابودی صهیونیست‌ها

شمارش معکوس برای نابودی صهیونیست‌ها
در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت‌روزه، نیرو‌های مقاومت از منظر تجهیزات نظامی قابل‌مقایسه با صهیونیست‌ها نبودند، اما بااین‌وجود، قاطعانه پیروز شدند.
به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی بنا به دلایل و شواهدی که برخی از آن‌ها از سوی مسئولین و کارشناس رژیم اشغالگر قدس مطرح‌شده، در سراشیبی سقوط قرارگرفته است. علت این امر نیز آن است که تل‌آویو همواره از پشتیبانی بی‌شائبه و فوری واشنگتن و متحدانش در شرایط عادی و جنگی برخوردار بوده، ولی بااین‌حال، شاخص‌های تاب‌آوری این رژیم در مقابل تهدیدات و خطرات به‌شدت کاهش‌یافته است.
 
روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دبیر کل جهاد اسلامی به این حقیقت تردیدناپذیر اشاره و تصریح کردند: «رژیم صهیونیستی که در دو جنگ قبلی با گروه‌های مقاومت، در برهه‌ای بعد از ۲۲ روز و در برهه‌ای دیگر بعد از ۸ روز درخواست آتش‌بس کرد، در آخرین درگیری، بعد از ۴۸ ساعت خواستار آتش‌بس شد و این، یعنی به‌زانو درآمدن رژیم غاصب صهیونیستی.»
 
شاه‌بیت سخنان ایشان، اما به مفهوم واقعی پیروزی در چارچوب ایستادگی مردم و گروه‌های مقاومت بازمی‌گردد: «پیروزی مردم فلسطین در سال‌های اخیر، به معنای توانایی تشکیل حکومت در تل‌آویو نبود که البته این موضوع نیز به فضل پروردگار محقق خواهد شد، بلکه پیروزی اصلی این بوده است که رژیم صهیونیستی که ارتش‌های عربی نتوانستند آن را شکست دهند، به‌وسیله مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت به‌زانو درآمد و به اذن الهی پیروزی‌های بزرگ‌تری نیز خواهید داشت.» دراین‌باره گفتنی‌هایی هست.
 
۱. رژیم صهیونیستی در بیش از یک دهه گذشته، در پنج جنگ مهم با حزب‌الله لبنان و گروه‌های مقاومت فلسطینی شکست سختی خورده است و این فضاحت در حالی ماندگار شد که اشغالگران توسط هم‌پیمانان غربی خود به مدرن‌ترین سلاح‌ها تجهیز شده بودند.
 
در جنگ ۳۳ روزه، ۲۲ روزه و هشت‌روزه، نیرو‌های مقاومت از منظر تجهیزات نظامی قابل‌مقایسه با ساز و برگ صهیونیست‌ها نبودند، اما بااین‌وجود، قاطعانه پیروز شدند. در جنگ ۵۱ روزه اوضاع تغییر کرد و مبارزان فلسطینی با رونمایی از تجهیزات نظامی خود، اسرائیلی‌ها را غافل‌گیر و شکست دل‌چسبی به آن‌ها تحمیل کردند.
 
در جنگ دو روزه اخیر نیز مقاومت فلسطین بیش از ۵۰۰ موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که سامانه «گنبد آهنین» تنها تعداد بسیار محدودی از آن‌ها را رهگیری کرد و بیشتر آن‌ها به اهدافشان اصابت نمودند. افزون بر این، ارتش رژیم صهیونیستی در گزارش روز گذشته خود اذعان کرد که راکت‌های شلیک‌شده توسط مقاومت غزه در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با ۳ سال قبل، افزایش ۱۰ برابری داشته و پدافند پرطمطراق آن‌ها نیز توفیق چندانی در متوقف کردن آن نداشته است.
 
بنابراین، با اعلام مقاومت در خصوص دستیابی به تسلیحات و موشک‌های پیشرفته‌تر، تهدیدات امنیتی بیش‌ازپیش موجودیت اسرائیل و بقای این رژیم را به چالش کشیده و یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی بر صهیونیست‌ها را شکل داده است.
 
۲. صهیونیست‌ها سال‌ها تلاش کرده‌اند که نسل نو فلسطینی‌ها را از مقاومت منصرف کرده و کرانه باختری را به‌عنوان مدلی از همزیستی مسالمت‌آمیز بین اسرائیل و فلسطین معرفی کنند. در همین راستا، حکومت خودگردان فلسطین از جانب آمریکا و غرب موردحمایت قرار گرفت و همکاری‌های امنیتی تشکیلات محمود عباس با تل‌آویو برقرار شد.
 
در مقابل، اما جوانان فلسطینی که هر روز بیش از گذشته در زندان‌های حکومت خودگردان محبوس می‌شدند، به‌صف گروه‌های مقاومت در نوار غزه پیوستند و برای اولین بار در آذرماه سال جاری، طی یک هفته چهار عملیات استشهادی در کرانه باختری صورت گرفت. این اتفاق بی‌سابقه وحشت صهیونیست‌ها را برانگیخت، چراکه اصطلاحی در میان اشغالگران وجود دارد که بر اساس آن از کرانه باختری به‌عنوان «پهلوی آسیب‌پذیر اسرائیل» یاد می‌کنند.
 
بسیاری از کارشناسان نظامی بر این باورند که امتداد دامنه جغرافیایی جنگ به کرانه باختری به مفهوم شکست صهیونیست‌ها خواهد بود، زیرا فاصله کرانه باختری تا تل‌آویو تنها ۱۰ کیلومتر و با قدس، سه کیلومتر است که نسبت به فاصله نوار غزه با این دونقطه بسیار نزدیک‌تر است؛ بنابراین اگر روزی شعله‌های مقاومت در کرانه باختری برافروخته‌تر شود و ابتکاراتی مثل حفر تونل‌ها که در نوار غزه آسیب‌های فراوانی به صهیونیست‌ها وارد کرد، در این منطقه حفر شوند، به‌طور حتم صهیونیست‌ها در آستانه نابودی کامل قرار خواهند گرفت.
 
۳. نکته بعدی در خصوص ضعف مفرط صهیونیست‌ها و تنگ‌تر شدن حلقه محاصره آن‌ها، وابستگی این رژیم به عوامل خارجی و حامیانی است که خود آن‌ها نیز در معرض زوال و سستی قرار دارند. از سوی دیگر، نفرت از صهیونیست‌ها در جهان گسترش‌یافته و حتی پویش‌هایی برای تحریم اشغالگران به راه افتاده که بسیار مشهور و محبوب هستند.
 
ازاین‌رو کشور‌های غربی دیگر نمی‌توانند ادعا کنند که چند کشور معدود، مخالف اسرائیل هستند. سال گذشته، اظهارات «شبتای شاویت» رئیس اسبق موساد در گفتگو با روزنامه «معاریو» درباره آینده صهیونیسم به‌ویژه خطرات روزافزونی که علیه موجودیت اسرائیل وجود دارد جنجالی شد، چراکه وی در خصوص ناتوانی راهبردی و سیاسی اسرائیل ابراز نگرانی کرده و خواستار «حمایت بیشتر آمریکا و عربستان» از این رژیم شده بود! رئیس اسبق موساد دلایل خود برای «نابودی قطعی اسرائیل» را بدین گونه تشریح کرد که «اسرائیل به شکل گسترده‌ای به آمریکا و اروپا وابسته است و این‌که بازار بزرگ اسرائیل در دنیا اخیراً با موانعی مواجه شده و عملاً به‌طرف اجرای تحریم‌ها علیه اسرائیل پیش می‌رود.»
 
به‌عبارت‌دیگر و به اعتقاد «شاویت»، وابستگی شدید این رژیم به حمایت‌های غرب و تحریم‌های خودجوش و مردمی علیه کالا‌های رژیم صهیونیستی دو عامل مهمی هستند که موجودیت اسرائیل را نشانه رفته‌اند.
 
۴. اساس تشکیل رژیم منحوس و جعلی صهیونیستی بر تشویق یهودیان به مهاجرت از سراسر جهان به فلسطین قرار دارد، اما این رژیم در حال حاضر با پدیده‌ای به نام «مهاجرت معکوس» مواجه است. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که طی دو دهه گذشته، بیش از یک‌میلیون صهیونیست، چمدان‌های خود را به مقصد دیگری بسته‌اند و بر پایه آمار‌های رسمی که مقامات این رژیم منتشر کرده‌اند، در حال حاضر حدود ۷۵۰ الی ۸۵۰ هزار اسرائیلی در خارج از فلسطین اشغالی سکنی گزیده‌اند و قصد بازگشت نیز ندارند.
 
پدیده مهاجرت معکوس تنها به این یک‌میلیون صهیونیست که عملاً سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند، محدود نمی‌شود، بلکه هم‌اکنون بسیاری از شهروندان صهیونیست درصدد دریافت گذرنامه کشور‌های دیگر هستند. در نظرسنجی‌های انجام‌گرفته در این مورد، دو عامل «افول آرمان صهیونیسم» و «کاهش امنیت و رفاه اجتماعی» به‌عنوان پارامتر‌های مهم مهاجرت ذکرشده است.
 
وجه قابل‌توجه در این خصوص، به رابطه دو سویه مهاجرت معکوس و شکسته شدن شیشه عمر رژیم صهیونیستی بازمی‌گردد. ۱۶ سازمان اطلاعاتی در پژوهشی که طی سال‌های اخیر انجام داده‌اند، به این جمع‌بندی رسیده‌اند که اسرائیل تا سال ۲۰۲۵ به این دلیل فرومی‌پاشد که جمعیت قابل‌ملاحظه‌ای از صهیونیست‌ها در حال مراجعه به کشور‌هایی هستند که خود یا والدینشان از آنجا آمده‌اند.
 
تحقیقات آماری و تحلیل‌های آینده‌پژوهان سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که چندی پیش رونوشتی از آن در اختیار کنگره آمریکا نیز قرار گرفت، عمر صهیونیست‌ها را اندکی بیشتر و تا سال ۲۰۲۹ تعیین و اعلام کرد که پس از آن سال، رژیمی به نام اسرائیل وجود خارجی نخواهد داشت.
 
از چینش چالش‌ها و شکاف‌های داخلی و خارجی در ارکان رژیم صهیونیستی در کنار تشدید مقاومت و شکل‌گیری هسته‌های جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری می‌توان نتیجه گرفت که «روند افول و زوال رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت»، شماره معکوس برای فروپاشی آن آغازشده و «در آینده نه‌چندان دور، پیروزی نهایی ملت فلسطین محقق خواهد شد.» /۱۰۱/۹۶۹/م
منبع: حمایت
ارسال نظرات