۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۵۹۱۹۴۴
امام جمعه موقت اصفهان:

خداوند صادق الوعد است

خداوند صادق الوعد است
آیت الله مهدوی گفت: خداوند صادق الوعد است از این رو زمانی که وعده احیای دوباره موجودات را داده است نمی‌توانیم وعده و قدرت الهی را انکار کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: انسان هیچ استحقاقی برای موجود شدن نداشته است.

وی در ادامه تفسیر سوره مریم، آیات شصت و ششم تا شصت و هشتم را تلاوت کرد و افزود: قرآن در پاسخ به افرادی که با ابراز یک استفهام انکاری قصد به چالش کشیدن مسأله حیات مجدد را دارد، می‌فرماید، آیا انسان به مسأله خلقت ابتدایی اش دقت ندارد که ما او را از هیچ آفریدیم.

آیت الله مهدوی اذعان کرد: انسان قبل از به وجود آمدنش عدم بوده است و هیچ استحقاقی برای وجود داشتن نداشته است؛ دانشمندان غربی می‌گویند نطفه انسان حاوی هشتاد میلیون جمعیت است که یکی از این جمعیت به انسان کامل تبدیل می‌شود و بقیه جمعیت اسپرم‌ها نابود می‌شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خداوند انسان را بعد از وفات یافتنش دوباره محیا می‌کند و در روز قیامت محشور خواهد کرد؛ خداوند به خودش قسم می‌خورد که قطعاً انسان‌ها را در روز قیامت محشور کند؛ حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه می‌گویند خداوند از عدم و هیچ، عالم هستی آفریده است؛ عالم هستی سرشار از منافع مختلف برای انسان است که بسیار دقیق و حساب شده چیده شده است.

امام جمعه موقت اصفهان تبیین کرد: خداوند می‌فرماید مخالفین معاد هیچ دلیلی ندارند، ولی خداوند برای اثبات معاد دلایل زیادی می‌آورد؛ استدلال عقلی غیر از استدلال وقوعی است؛ استدلال عقلی بر پایه قدرت و امکان وقوع بنا می‌شود مثلاً شخصی که وزنه دویست کیلویی را از زمین برمی دارد قدرت برداشتن وزنه صد کیلویی را دارد، ولی وقتی صادقانه وعده می‌دهد که وزنه صد کیلویی را از زمین برمی دارد می‌توانیم اعتماد کنیم که او به وعده اش جامه عمل می‌پوشاند.

استاد اخلاق حوزه علمیه توضیح داد: خداوند در پاسخ به منکران معاد می‌فرماید، همان کسی که شما را از عدم آفرید قدرت ایجاد دوباره شما را از بقایای جسمتان دارد؛ خداوند صادق الوعد است از این رو وقتی قدرت آفریدن موجودات از عدم را داشته است و وعده احیای دوباره آن‌ها را داده است نمی‌توانیم وعده و قدرت الهی را انکار کنیم.

وی در پایان با اشاره به آیه پنجاه و ششم سوره ذاریات گفت: انسان‌ها و اجنه هر دو برای نائل شدن به یک هدف خلق شده اند و آن هدف عبودیت پروردگار است؛ عبودیت پروردگار هدفی است که بر اساس آن انسان‌ها به پاداش و جزای اخروی می‌رسند./۸۶۷/پ310/ب1
ارسال نظرات