۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۹۱۹۳۵
آیت الله تحریری:

توطئه‌های دشمنان با پیروی از رهنمودهای ولی فقیه خنثی می‌شود

توطئه‌های دشمنان با پیروی از رهنمودهای ولی فقیه خنثی می‌شود
تولیت حوزه علمیه مروی گفت: اگر به طور کامل پیرو رهنمودهای امام‌گونه رهبر معظم انقلاب باشیم توطئه‌های دشمنان و بدخواهان نظام را خنثی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری تولیت حوزه علمیه مروی در ابتدای کلاس درس خارج که در حوزه علمیه مروی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یوم الله ۹ دی، گفت: حماسه ۹ دی اتفاق بسیار مهمی در تاریخ ماست که اساس آن بر حمایت خودجوش مردم مسلمان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران و با پشتوانه ولایت فقیه شکل گرفته است.

وی افزود: از ابتدای انقلاب دشمنان توطئه‌ها و نقشه‌های گوناگونی برای براندازی نظام و انقلاب داشتند اما نوعاً سعی می‌کردند از کسانی که گاهی به صورت انقلابی جلوه می‌کردند و از جوان‌هایی که نسبت به ماهیت انقلاب خبری نداشتند، استفاده کنند.

تولیت حوزه علمیه مروی در ادامه اظهار داشت: نیروهای نفوذی از خارج آمده نیز افراد مناسبی برای نقشه‌ها و توطئه‌های براندازی نظام بودند؛ عظمت حماسه ۹دی در سال ۸۸ به این علت است که از طرفی مردم با یک آگاهی کامل از انقلاب و توطئه‌های عمیق دشمن به پا خاستند و از طرف دیگر دشمن با دست‌هایی مرموز از شخصیت‌هایی که در انقلاب دخالت داشتند سوء استفاده کرد.

وی در ادامه بیان داشت: حضور مردم در حماسه پر شور نهم دی نشان‌دهنده آن است که این انقلاب همواره در حال پالایش است و اساساً مسیر تکامل انسان به همین صورت است که با امتحانات گوناگونی مواجه است؛ دین الهی که بر اساس ولایت اهل بیت(ع) شکل گرفته است از این امتحان خالی نیست.

آیت الله تحریری ابراز داشت: حقانیت این انقلاب، به منظور نشان دادن گوشه‌ای از ولایت حقه اهل بیت(ع) است؛ همان‌طور که دشمنان در برابر اهل بیت(ع) برای عدم تحقق حکومت ایشان ایستادند و نگذاشتند امت اسلامی به بصیرت برسد اما با تحقق این اهداف دشمنی دشمنان بسیار گسترده‌تر شد.

وی در ادامه افزود: در حماسه ۹ دی پیوند دشمن نسبت به براندازی نظام و انقلاب و دشمنی با عاشورای حسینی به هم خیلی نزدیک و گره خورده بود؛ امت اسلامی ایران که ولایت اهل بیت(ع) را از جان پذیرفته‌اند، با حمایت از ولایت فقیه که اساسی‌ترین حامی ولایت اهل بیت(ع) و پیاده کننده اهداف ایشان است در دفاع از آن به پا خاستند و توطئه‌های دشمن را خنثی کردند البته این توطئه‌ها از سوی دشمن ادامه دارد.

تولیت حوزه علمیه مروی اظهار داشت: امت اسلامی باید با بصیرت متوجه باشد که دشمن برای براندازی نظام هر بار از راه جدید از جمله نفوذ فرهنگی و افکار انحرافی اقتصادی ملت ما را در تنگناهای اقتصادی قرار می‌دهد.

آیت الله تحریری ابراز داشت: ما باید همواره هوشیار و بیدار باشیم و توطئه‌های دشمن را در جبهه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی رصد و خنثی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر به طور کامل پیرو رهنمودهای امام‌گونه مقام معظم رهبری باشیم ان شاءالله توطئه‌ها را خنثی خواهیم کرد، نقشه‌های فتنه‌گران را به خودشان بازمی‌گردانیم و خداوند متعال در این راه حق و حقیقت همواره یاری‌‌بخش ما خواهد بود./۹۶۹/پ202/ب1

ارسال نظرات