۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۹۱۷۹۵
آیت الله حسینی بوشهری خبر داد؛

یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد برگزار می شود

یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد برگزار می شود
نایب رییس جامعه مدرسین از برگزاری یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین با موضوع راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در شهر مقدس قم خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، از برگزاری یازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای کشور با موضوع راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی در شهر مقدس قم خبر داد و برنامه های این اجلاس را تشریح کرد.

وی با گرامیداشت حماسه 9 دی  افزود: مردم بصیر ایران اسلامی امسال نیز همانند سال های گذشته در سراسر کشور حضوری فعال داشتند و به دشمنان پیام روشی دادند و مایه دلگرمی دوستان انقلاب شدند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم جامعه مدرسین را یک نهاد باسابقه و دیرپا در حوزه علمیه دانست و اظهار داشت: ارتباط این نهاد عالی حوزوی با شخصیت ها و علمای بلاد مورد تأکید حضرت امام و رهبر انقلاب بوده و مراجع تقلید نیز وجود این ارتباط را تحسین کرده اند.

وی ادامه داد: از سال 78 اجلاس های سراسری جامعه مدرسین آغاز شده است، در کنار اجلاس سراسری که در هر دو سال یک بار در قم برگزار می شود اجلاسیه های استانی و منطقه ای نیز داشته ایم، در هر مرحله ای که اجلاس برگزار شده تلاش ما این بوده که مناسبات و شرایط کشور و حوزه را در نظر بگیریم و متناسب با آن عنوان اجلاس و کمیسیون های مرابط را تشکیل داده و نامگذاری کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری ابراز داشت: به مناسبت این که در آستانه سالگرد چهلمین سال پیروزی انقلاب قرار داریم موضوعی که برای اجلاس در نظر گرفته شده راهکارهای صیانت از انقلاب و نظام اسلامی است، این موضوع برای خود حوزه به عنوان عالمان دین مسؤولیت آور است و هم مردم و مسؤولان وظایفی دارند تا به خوبی از انقلاب و دستاوردهای آن صیانت شود.

وی عنوان کرد: 3 کمیسیون متناسب با این موضوع برای اجلاس در نظر گرفته شده که یکی کمیسیون حوزه و روحانیت است و به موضوعاتی همچون عملکرد روحانیت در راستای انقلاب،  وظایف حوزه و روحانیت در قبال نظام، نقشه راه روحانیت در صیانت و پاسداری از نظام اسلامی و راهکاری های ارتقای فعالیت ها و تأثیرگذاری روحانیت در جامعه می پردازد.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کمیسیون دیگر صیانت و امنیت است که تهدیدات و چالش های پیش روی نظام و انقلاب را شناسایی کرده و راهکارهای حراست از انقلاب در برابر دشمنان و بهره برداری از فرصت ها را مورد بررسی قرار می دهد.

وی اضافه کرد: در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی نیز مباحث مربوط به دستاودرهای نظام اسلامی، زمینه سازی برای ایجاد انسجام در بین آحاد جامعه و نقشه راه برای متولیان فرهنگی و تبلیغی با توجه به تهدیدات مورد بررسی قرار می گیرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که کمیسیون های مذکور از دوماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اند، گفت: از صاحب نظران در جامعه مدرسین دعوت شده و بحث ها به مرحله نهایی رسیده است، روز نخست اجلاس به برگزاری کمیسیون ها اختصاص داده شد و روز دوم نیز اجلاس عمومی با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و کشوری برگزار می شود.

وی افزود: مدعوین اجلاس از شخصیت های تأثیرگذار نظام اسلامی تشکیل شده است و افزون بر نمایندگان ولی فقیه در کشور، علمای شاخص در استان ها، نمایندگان خبرگان و اساتید حوزه نیز دعوت شده اند، امسال حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در افتتاحیه این اجلاس حضور دارند و رییس جامعه مدرسین حضرت آیت الله یزدی و یکی از اعضای جامعه مدرسین سخنرانی می کنند و گزارش دبیر اجلاس از دیگر برنامه ها است.

عضو هیأت ریییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اشاره به خروجی اجلاسیه های گذشته و مصوبات آن نسبت به نهادهای حوزه و نظام اظهار داشت: بلافاصله بعد از برگزاری اجلاس ها، کارگوهی برای جمع بندی تشکیل می شود تا مصوبات را دسته بندی کند و بعد از دسته بندی، مصوبات متناسب با هر نهادی طی نامه ای توسط رییس جامعه مدرسین ارسال می شود.

وی ادامه داد: در طول سال های اخیر به جد پیگیر بودیم که اگر علما زحمت می کشند کارها دارای خروجی و نتیجه باشد و خوشبختانه فعالیت های خوبی در این راستا صورت گرفته است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پاسخ به سؤالی درباره فعالیت های تحولی حوزه ابراز داشت: جامعه مدرسین عامل تشکیل شورای عالی حوزه است و اعضای این شورا با رأی اعضای جامعه مدرسین و تأیید رهبر انقلاب و مراجع انتخاب می شود.

وی افزود: یک نوع هم  افزایی بین جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه های علمیه و مرکز مدیریت وجود دارد.

 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات