۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۵۹۱۴۵۰
مدیر حوزه خبر داد؛

اجرای ۱۰۰ برنامه بصیرت افزایی در حوزه همزمان با دهه بصیرت

اجرای ۱۰۰ برنامه بصیرت افزایی در حوزه همزمان با دهه بصیرت
مدیر حوزه های علمیه از برگزاری حدود 100 برنامه بصیرت افزایی همزمان با دهه بصیرت در حوزه ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه دهه بصیرت و ولایت، دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه قریب ۱۰۰برنامه بصیرت افزایی طراحی و اجرا کرده است و همه مراکز حوزه آمادگی خود را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم یوم الله ۹ دی ماه و بعد از آن دیدار و بیعت با مقام معظم رهبری در ۱۹ دی ماه اعلام می کنند.

آیت الله اعرافی در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با محوریت برنامه ریزی برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن یوم الله 9 دی و 19 دی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه مهم و ممتاز قم گفت: جایگاه قم بسیار رفیع و کم نظیر است، اگر از قم صحبت به میان می آید در واقع از یک سرمایه مهم سخن می گوییم چرا که قم متعلق به ایران و جهان اسلام است.

وی افزود: باید قم شناسی و آگاهی از این جایگاه به نسل جوان و عموم مردم یادآوری شود.

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: قم همواره و در طول تاریخ تشیع جایگاه علما و بزرگان دینی و اصحاب ائمه اطهار(ع) بوده و می توان گفت هیچ گاه عشق به خاندان رسالت در این شهر کم فروغ نشده است.

امام جمعه قم بازیابی هویت قمی به معنای معرفتی و دینی بسیار مهم است و لازم است در همه ابعاد به خوبی تجلی پیدا کند و مسئولین این شهر هم باید بدانند هر خدمت و کاری که برای قم شود در حقیقت خدمت به ایران و خدمت به جهان اسلام است.

آیت الله اعرافی ارتباط نداشتن با توده های مردم را آسیب بزرگ دانست و گفت: حوزه های علمیه در طول تاریخ همواره به این اصل مهم توجه داشته و امروزه ما نیز معتقدیم حوزه باید هم مطالبه گر باشد و هم پاسخگو.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به آمادگی همه مراکز حوزوی برای مراسم یوم الله 9 دی ماه، خاطر نشان ساخت: دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه قریب 100برنامه بصیرت افزایی طراحی و اجرا کرده است و همه مراکز حوزه آمادگی خود را برای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم یوم الله 9 دی ماه و بعد از آن بیعت با ولی امر مسلمین مقام معظم رهبری در 19 دی ماه اعلام می کنند. /924/د103/ج

ارسال نظرات