۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۹۱۳۸۶
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام:

حماسه ۹ دی تصور از دست رفتن پایگاه مردمی نظام را از بین برد

حماسه ۹ دی تصور از دست رفتن پایگاه مردمی نظام را از بین برد
قدیری ابیانه با بیان اینکه ۹ دی نمایش تصویری عظیم از حضور، اقتدار و حمایت مردم از نظام بود، گفت: ۹ دی روز رسوایی فتنه گران داخلی و خارجی بود.
محمدحسن قدیری ابیانه مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره لزوم گرامیداشت حماسه بی‌نظیر ۹ دی گفت: فتنه ۸۸ این شائبه را در سطح جهانی ایجاد کرد که نظام اسلامی پشتوانه مردمی خویش را از دست داده است.

وی افزود: این توهم و تصور غلط موجب امیدواری دشمن برای تشدید توطئه‌ها و تحریم‌ها توسط آنان شد و بخشی از مشکلات امروز جامعه ناشی از این توهمی است که ریشه آن در فتنه ۸۸ ایجاد شد.

قدیری ابیانه با یادآوری آن ایام، ابراز کرد: فتنه ۸۸ در حالی اتفاق افتاد که افراد معترض به کف خیابان‌ها آمده و با ادعای تقلب به تظاهرات پرداختند، در اصل آنان فریب تبلیغات دروغین جناح مدعی و تبلیغات بیگانه را خورده بودند و باور داشتند که تقلبی صورت گرفته است در حالی که سران فتنه به مرور اعتراف کردند موضوع تقلب در انتخابات صحت نداشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: آقای آخوندی نماینده موسوی می‌گفت آقای احمدی‌نژاد صلاحیت ریاست‌جمهوری را ندارد و باید کنار برود و یا آقای محتشمی‌پور می‌گفت انتخابات باید بدون احمدی‌نژاد برگزار شود، این در حالی است که در هیچ کشوری نامزد‌ها یا نمایندگان آن‌ها نمی‌توانند راجع به این که چه کسانی حق نامزد شدن دارند تعیین تکلیف یا تصمیم‌گیری کنند، اگر قرار بود کسانی از انتخابات کنار گذاشته شوند موسوی و کروبی در اولویت بودند.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی حرکتی مردم و خودجوش بود، اظهار داشت: مردم ایران در ۹ دی به صورت خودجوش و سراسری در صحنه حاضر شدند و تصویری عظیم از حضور، اقتدار و حمایت از نظام را به نمایش گذاشتند و تصور از دست دادن پایگاه مردمی نظام را از بین بردند، توطئه‌های داخلی و خارجی را نقش بر آب کرده و فتنه‌گران را رسوا کردند.

قدیری ابیانه با تاکید براینکه حضور مردم در ۹ دی حماسه‌ای بزرگ و حرکتی به موقع، به جا و گسترده بود، گفت: این روز باشکوه قطعا یوم الله بود، از آنجا که دشمنان بیرونی نظام تجزیه ایران را جزء اهداف قطعی خود قرار دادند و در صورت ادامه فتنه و ضربه خوردن نظام برای رسیدن به این هدف حتی حاضر بودند دست به عملیات نظامی نیز بزنند یوم الله ۹ دی تمامی این توطئه‌ها را خنثی کرد؛ بنابراین یاد و گرامیداشت این روز یادآور نقش مردم در خنثی‌سازی توطئه‌ها و نیز سبب ترغیب مردم به حضور در صحنه‌های مختلف و مورد نیاز است. /۸۱۳/ت302/ق
ارسال نظرات