۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
کد خبر: ۵۹۱۲۳۸
آیت الله حسینی بوشهری در گفت وگو با رسا:

آیت الله هاشمی شاهرودی منشأ آثار و برکات بسیاری برای حوزه و نظام بود

آیت الله هاشمی شاهرودی منشأ آثار و برکات بسیاری برای حوزه و نظام بود
عضو هیأت رییسه خبرگان خدمات آیت الله شاهرودی به حوزه و نظام را بی نظیر خواند و آن مرحوم را مورد وثوق و اعتماد امام راحل و رهبر معظم انقلاب دانست.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: خبر درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی مایه تأسف و تأثر بود.

وی افزود: ایشان سال ها در حوزه علمیه نجف در محضر بزرگانی مانند حضرت امام، حضرت آیت الله خویی و مرحوم آیت الله سیدمحمدباقر صدر به مراتب عالی علمی رسید و یکی از چهره های مبارز در دوران حکومت بعث عراق بود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به فعالیت های مبارزاتی آیت الله هاشمی شاهرودی علیه حکومت بعثی عراق و صدام جنایتکار اظهار داشت: ایشان بعد از شکنجه و آزارهایی که تحمل کردند، توانستند که از دست دژخیمان بعثی آزاد شوند اما 3 برادر ایشان به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: بعد از این که آیت الله هاشمی شاهرودی به ایران آمدند مورد عنایت حضرت امام خمینی(ره) قرار گرفتند، ایشان در حوزه علمیه قم کرسی تدریس قابل توجهی داشتند و شاگردان فراوانی از محضر ایشان در زمینه های فقه و اصول استفاده می بردند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که آثار و تألیفات ایشان در زمینه های مختلف فقهی و اصولی بسیار آثار گرانبهایی است، ابراز داشت: دائره المعارف فقهی که ایشان تدوین کردند یکی از کتب بسیار ارزشمند و گرانسنگی است که به رشته تحریر در آمده است.

وی با اشاره به خدمات آیت الله هاشمی شاهرودی به نظام اسلامی عنوان کرد: آیت الله شاهرودی در قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری، شورای نگهبان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ آثار و برکات بودند و به عنوان یک چهره تأثیرگذار و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب مشغول به خدمت بودند.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی از بعد علمی، سیاسی و خدماتی که انجام دادند شخصیت بی نظیری بودند و حقیقتا ارتحال ایشان ضایعه بزرگی برای حوزه های علمیه و نظام اسلامی بود./1323/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات