۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۹۱۱۸۳
امام جمعه موقت کرمان:

آیت الله هاشمی شاهرودی حامی رهبر انقلاب بود

آیت الله هاشمی شاهرودی حامی رهبر انقلاب بود
حجت الاسلام شیخ بهایی در رابطه با شخصیت آیت الله شاهرودی، گفت: حامی رهبری بودن مهم‌ترین ویژگی آیت الله هاشمی شاهرودی بود.
حجت الاسلام احمد شیخ بهایی امام جمعه موقت کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی، گفت: حامی رهبری بودن مهم‌ترین خصوصیت بارز آیت الله شاهرودی بود.

وی افزود: آیت الله شاهرودی جزء بهترین شاگردان شهید صدر بود و توانست نقش مهمی در تبیین نظریات شهید صدر در حوره علمیه داشته باشد.

حجت الاسلام شیخ بهایی با بیان این که شهید صدر شخصیت علمی و سیاسی جهان اسلام بود، اظهار داشت: شهید صدر کسی بود که در سن کم به درجه اجتهاد رسید و آیت الله شاهرودی افتخار شاگردی این عالم بزرگ را داشته است.

استاد درس خارج حوزه علمیه کرمان با توجه به این که مسؤولیت‌های مختلف در کشور از سوی رهبری، از دیگر افتخارات آیت الله شاهرودی محسوب می‌شود، ابراز داشت: رییس دائره المعارف فقه شیعه و ریاست بر شورای حل اختلاف و ریاست قوه قضاییه از مسؤولیت‌های بزرگ آیت الله شاهرودی است.

امام جمعه موقت کرمان خاطرنشان کرد: آیت الله شاهرودی یکی از مراجعی بود که در شهر عراق و ایران مقلد‌های فراوانی دارد.

حجت الاسلام شیخ بهایی با اشاره به این که یکی از بازو‌های رهبری، آیت الله شاهرودی بود، افزود: یکی از کسی که در جریان‌های سیاسی مورد اعتماد رهبری بود، آیت الله شاهرودی است.

وی با بیان این که همراه بودن رهبری در تمام جریانات سیاسی یکی دیگر از ویژگی‌های آیت الله شاهرودی است، ابراز داشت: این که رهبری مسؤولیت‌های کلان کشوری را به آیت الله شاهرودی می دادند، نشان از اعتماد کامل رهبری به این عالم بزرگ است.

استاد حوزه علمیه در پایان گفت: شاگرد پروری در مباحث فقهی و اصولی را می‌توان از دیگر ویژگی های آیت الله شاهرودی ذکر کرد./۹۷۰۷/ت310/ب1
ارسال نظرات