۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۵۹۱۱۷۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی:

آیت الله هاشمی شاهرودی از مفاخر حوزه و نظام بودند

آیت الله هاشمی شاهرودی از مفاخر حوزه و نظام بودند
نماینده خبرگان با اشاره به شخصیت علمی برجسته مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: ایشان همواره مورد اعتماد و وثوق رهبری بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی و با بیان این که ایشان یکی از چهره های برجسته علمی حوزه به شمار می رفت، گفت: ایشان در زمره مفاخر علمی حوزه قرار داشته و از معدود شاگردان ممتاز و برجسته متفکر بزرگ معاصر شهید صدر بودند.

وی با اشاره به صاحب نظر بودن مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در زمینه فقه و اصول اظهار داشت: ایشان افکار، اندیشه ها و مبانی شهید صدر را به خوبی هضم کرده بود و افزون بر جنبه های علمی، از بینش جالب توجه سیاسی و اجتماعی نیز برخوردار بودند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با بیان این که مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی افزون بر فقاهت، یک عنصر اثرگذار سیاسی و اجتماعی محسوب می شدند، ابراز کرد: همراهی صمیمانه، مؤثر و ارزشمند ایشان با انقلاب اسلامی و نظام اسلامی در طول 40 سال گواه بر این مطلب است؛ همچنین از دیگر ویژگی های بارز ایشان نیز این است که از یاوران صدیق رهبر معظم انقلاب بوده و همواره مورد اعتماد و وثوق رهبری بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی همواره مورد اعتماد مردم بودند، خاطرنشان کرد: گواه و شاهد بر این مطلب نیز آن است که ایشان در چند دوره از سوی مردم به عنوان نماینده خبرگان انتخاب می شدند؛ ایشان در دوره اخیر انتخابات مجلس خبرگان خراسان رضوی از میان 6 نفر کاندیدا، حائز رتبه اول شدند.

وی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی از دیدگاه حوزوی نیز یک استاد مبرز و برجسته بودند که شاگردان فراوانی را تربیت کردند و آثار ارزشمند فقهی بسیاری را از خود به یادگار گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با ابراز تأسف از ضایعه درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: گرچه مرگ و زندگی را خداوند مشخص می کند، اما امید می رفت که حوزه، نظام و جامعه در آینده از ایشان بیشتر بهره مند شوند و درگذشت ایشان بسیار زود و غیر مترقبه واقع شد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 16

 

/841/ت302/ق

ارسال نظرات