۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۵۹۱۰۲۰
آیت الله نوری همدانی:

دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی برای جامعه تبیین شود

دستاوردهای بی نظیر انقلاب اسلامی برای جامعه تبیین شود
حضرت آیت الله نوری همدانی بر ضرورت تبیین دستاورد‌های انقلاب برای جامعه تأکید کرد و گفت: انقلاب کرامت انسانی و مردم سالاری دینی را به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار رؤسای کارگروه های تخصصی و اجرایی ستاد مركزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان این که شاخصه ها و دستاوردهای انقلاب باید برای مردم تبیین شود، گفت: نخستین بركت انقلاب پرده برداری از چهره پلید استبداد، استعمار و آگاه سازی مردم است.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب هیچکدام از روستاها و شهرهای کوچک در ایران از نعمت هایی همچون برق، گاز و آسفالت برخوردار نبودند و در برخی موارد محتاج کشورهایی مانند بنگلادش بودیم، اما بعد از انقلاب اسلامی شاهد هستیم که محروم ترین نقاط هم از امکانات این چنینی برخوردار شده اند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که در دوران قبل از انقلاب اسلامی اسلام به حاشیه رانده شده بود و نظام كمونیستی و كاپیتالیستی جای آن را گرفته بود، ابراز کرد: جوانان در آن دوران برای تحصیل به خارج فرستاده شده و پس از چند سال سرسپرده غربی ها می شدند.

وی قلع و قمع سازی گفتمان استبداد و استعمار را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز شاهد هستیم که جلیقه زردها در فرانسه هم هم الگوی خود را گفتمان امام خمینی(ره) معرفی کرده و از انقلاب اسلامی الگو گرفته اند، بنابراین نور انقلاب اسلامی خاموش شدنی نیست.

این مرجع تقلید با اشاره به این که انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی را به ارمغان آورد، گفت: انقلاب برای خدمت به مردم محروم برپا شد، بر اسن اساس امروز مسؤولان کاری کنند تا مردم از مضیقه درآمده و ارزانی را در سفره خود مشاهده کنند.

وی تأکید کرد: باید مستندهایی برای مقایسه دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی تهیه شده و در تلویزیون به مردم نشان داده شود تا آگاهی مردم نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزایش یابد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این كه انقلاب اسلامی یكی از نعمت های بزرگ خداوند است، اظهار داشت: بر اساس روایات ولایت اهل بیت(ع) بزرگ ترین نعمت خداوند بوده و انقلاب اسلامی هم در سایه همین ولایت به وجود آمده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ٧ سوره ابراهیم گفت: اگر شكرانه نعمت پروردگار را به جا آورده و قدردان نعمت های الهی باشیم خداوند نعمت های خود را افزایش می دهد، اما اگر از نعمت های الهی قدردانی نکنیم، خداوند آن ها را از ما سلب می کند.

وی با بیان این که محرومیت ایرانیان قبل از انقلاب اسلامی مرهون استکبار و استبداد بود، خاطرنشان کرد: در دوران سلطنت قاجاریان و پهلویان مردم دچار فقر فرهنگی و اقتصادی شده بودند و و با نظام ارباب رعیتی که وجود داشت، کرامت انسانی از بین رفته بود، اما امام راحل با همه این انحراف ها جنگیدند و ایران را که تحت سیطره استکبار بود، نجات دادند.

وی تأکید کرد: هنگامی که نظام سلطه کنار رفت، امام خمینی(ره) بر اساس روایاتی که از امام زمان(عج) به دست ما رسیده است، مسأله «ولایت فقیه» را مطرح کردند تا فقیه عالم و عادلی که در تقوا از دیگران بالاتر بوده و یک پله از مقام عصمت پایین تر است، بر مملکت حکومت کند و عدالت را گسترش دهد؛ امروز باید مردم را آماده کنیم تا تبلیغات منفی علیه انقلاب را باور نکنند و بیش از گذشته با دستاوردهای انقلاب اسلامی آشنا شوند.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 14

/841/پ202/ق

ارسال نظرات