۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۹۰۸۷۴
حجت الاسلام احتشام:

مسؤولان با فرهنگ انقلاب و امام راحل آشتی کنند

مسؤولان با فرهنگ انقلاب و امام راحل آشتی کنند
استاد حوزه علمیه قم مشکلات کشور را ناشی از دوری از فرهنگ انقلاب و امام دانست و از مسؤولان خواست که با این فرهنگ و آرمان های بلند آشتی کنند.

حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تبعات منفی غرب گرایی در کشور، اظهار داشت: کسانی که دم از غرب و فرهنگ غربی می زنند اساساً داشته های خود را باور ندارند و در برابر اسلام  و ارزش های بومی و ملی آنچنان که باید و شاید احساس سرمایه داری نمی کنند.

وی با بیان اینکه  غرب گرایان برای پر کردن ضعف فکری و اخلاقی خود دنبال جایگزین هستند، ابراز داشت: اگر کسی آمریکا  و اروپا را آنچنان که هست بشناسد و جنایت هایشان را در سراسر دنیا ببیند، دیگر نسبت به غرب و فرهنگ غربی تمایلی نخواهد داشت.

امام جمعه موقت کاشان اضافه کرد: کسانی که غرب گرایی را ترویج و مدل آن را در داخل کشور به عنوان منجی پیشنهاد می کنند جاهل یا خائن هستند؛ ملت ما هرگز اقدامات غرب باوران را در دهه شصت، فراموش نخواهد کرد.

وی به تشریح اقدامات غرب گریان در اوایل انقلاب پرداخت و خاطرنشان کرد: غرب زده ها در حمایت اربابان خود  در دهه شصت توانستند به ارکان اجرایی کشور نفوذ کرده و تا جایی پیش روند که جای خادم و خائن را عوض کنند و از شهید بهشتی با شعار مرگ نام ببرند.

حجت الاسلام احتشام با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه ما هنوز چوب اعتماد به لیبرال ها و غرب زده ها را در انقلاب می خوریم، گفت: جریان های غرب زده حتی دیگر در آمریکا و اروپا نمی توانند دفاع آبرومندی از خود داشته باشند اما عده ای در داخل به دنبال ترویج فرهنگ غربی در کشور هستند.

و با بیان اینکه مردم معترض فرانسه در کف خیابان، انقلاب سال 57 ایران را به عنوان الگو خود مطرح می کنند، اظهار داشت: در داخل کشور بعضی از غرب زده های کوته فکر، آمریکا را برای مردم بت کردند و از غرب به عنوان بهشت رویایی یاد می کنند.

مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم افزود: امروز نمی توان کارشناس خبره ای در غرب و اروپا پیدا کرد که بر افول تدریجی آمریکا نظر نداشته باشد، همه باور کنیم که کمونیست و مارکسیت به تاریخ پیوست و دیر یا زود لیبرال دموکراسی غرب هم به تاریخ می پیوند.

وی با بیان اینکه ضعف ها و مشکلات کشور ناشی از دور بودن نخبگان و مجریان کشور از رهنمود های بلند حضرت امام خمینی (ره) است، خطاب به نخبگان و مسؤولان اجرایی کشور گفت: بیایید با افکار حضرت امام آشتی کنید و آمریکا و اروپا را آن گونه که امام می شناخت، بشناسید.

امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: سخنان این روزهای برخی از مسؤولان سیاست داخلی و خارجی به گونه ای است که انسان ترید می کند که پشت این سخنان آیا حق و حقیقتی هست یا نه، اگر واقعا مسؤولان اجرایی بعد از 5 سال به این نتیجه رسیدند که آمریکا نقطه اتکا نیست، روش خود را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه پنج سال دنبال دلار دویدن کافی نیست که غربی ها را بشناسید، ابراز داشت: فرقی بین دلار و یورو نیست، از تجربه ها درس بگیرید و باز خود را در دام اروپایی ها گرفتار نکنید.

حجت الاسلام احتشام راهکار اصلی را ایستادگی و پایبندی به آرمان های امام راحل و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: حضرت امام به گورباچوف توصیه کرد حال که شکست خورده اید مبادا در باغ سبز غرب را دوست داشتنی و لذت بخش ببینید، مسؤولان باید از تاریخ عبرت بگیرند.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) مبنی بر شناخت دوست و دشمن، تأکید کرد: آنچه که امروز برای جوانان و نخبگان جامعه ما بیش از هرچیز دیگر لازم است شناخت شاخص های اسلام ناب  و اسلام آمریکایی است.

امام جمعه موقت کاشان در پایان سخنان خود به مسؤولان اجرایی کشور توصیه کرد: اگر امام را دوست دارید بر اسلام ناب او تاکید کنید و از اسلام آمریکایی و از اسلام لیبرال ها و منافقان دوری گزینید تا عزت خود و این ملت را همچنان تأمین کنید./842/ت302/ق

ارسال نظرات