۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۹۰۶۶۹
آیت الله مکارم شیرازی:

آمار بالای مصرف دخانیات در کشور نگران کننده است

آمار بالای مصرف دخانیات در کشور نگران کننده است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی آمار بالای مصرف دخانیات و سیگار را در کشور نگران کننده خواند و منشأ 120 نوعی بیماری را دخانیات دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار دبیر و مسؤولان جمعیت مبارزه با دخانیات کشور، با اشاره به آمارهای ارائه شده از سوی مسؤولان این جمعیت درباره میزان مصرف مواد مخدر در کشور، این موضوع را نگران کننده خواند.

این مرجع تقلید با اشاره به این که بر اساس علم پزشکی 120 نوع بیماری و مرض از دخانیات و سیگار نشات می گیرد، گفت: یا باید دور علم پزشکی را خط بکشیم و یا این که دور سیگار را خط بکشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم رواج مصرف دخانیات از جمله سیگار و قلیان در جامعه و بویژه در بین جوانان و دانش آموزان را نگران کننده خواند.

گفتنی است، در ابتدای این دیدار محمدرضا مسجدی دبیر جمعیت مبارزه با مواد مخدر آمار و گزارشی از میزان مصرف دخانیات و سیگار در کشور ارائه کرد و با نگران کننده خواندن این موضوع از مراجع و علما خواست در این زمینه تذکرات لازم را به مسؤولان ارائه کنند.

وی از برخی حرکت ها در دولت و مجلس که به دنبال خارج کردن قهوه خانه ها از ذیل مراکز و اماکن عمومی هستند، انتقاد کرد.

اختصاص ارز 4200 تومانی برای واردات سیگار

مسجدی همچنین از اختصاص ارز دولتی برای واردات سیگار به کشور انتقاد و تصریح کرد: در حالی که مردم گرفتار مشکلات عدیده اقتصادی هستند و سفره آنان از گوشت و حتی تخم مرغ هم خالی شده و روز به روز نیز سفره شان کوچک تر می شود، آیا رواست دولت ارز 4200 تومانی برای دخانیات اختصاص دهد.

وی با بیان این که تلفات ما در این عرصه چهار برابر تلفات جاده ای است، اعلام کرد که سالانه 60 هزار نفر به دلیل بیماری های ناشی از مصرف دخانیات و سیگار در کشور جان خود را از دست می دهند.

دبیرجمعیت مبارزه با مواد مخدر از حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواست تذکرات لازم را در این خصوص به مسؤولان ارائه کند.

این مرجع تقلید نیز در پاسخ به خواسته وی تاکید کرد که این مطالب را به صورت مکتوب و به همراه مستندات آن ارائه کند. /924/ج

ارسال نظرات