۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
کد خبر: ۵۹۰۶۱۸
آیت الله نوری همدانی:

اساتید مؤمن و متعهد در دانشگاه ها به کار گرفته شوند

اساتید مؤمن و متعهد در دانشگاه ها به کار گرفته شوند
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که باید اساتید مؤمن ومتعهد در دانشگاه ها به کار گرفته شوند، گفت: در کتاب ها نباید تفکرات غربی و الحادی القا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت فعالیت های دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد به امر امام راحل تأسیس شد و از دانشگاه های تأثیر گذار است و هدف این بود که به دنیا نشان داده شود علم توأم با دین و ایمان تأثیرات مثبت فراوانی دارد.

وی افزود: در صدر اسلام تمدن اسلام توأم با ایمان و تعهد بوده است، همه علوم در آغاز از اسلام بوده است، زمانی که در کل دنیا دانشمند، مرکز علمی و کتابخانه ای نداشت اسلام توانست علوم را گسترش دهد و دانشمندانی را تربیت کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که عربی بودن ریشه علوم دلیل بر این است که اسلام بسیاری از علوم را به وجود آورده است، اظهار داشت: نقش اسلام در ایجاد و پیشرفت علوم نباید نادیده گرفته شود، منشأ بسیاری از علوم اسلام بوده اما بعدها در اثر وجود سلطه مستکبران، مسلمانان دچار انحطاط شدند و منشأ علوم را غرب دانستند.

وی ادامه داد: حتی مسائلی که اسلام به وجود آورنده آن بوده را به غرب نسبت می دادند، نباید اجازه دهیم که مفاخر اسلامی به پای غرب نوشته شوند، بعد از انقلاب باید دانشگاه های ایران به دنیا نشان دهند که منشأ بسیاری ازعلوم اسلام است تا نتوانند همه چیز را به نام غرب بزنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انسان عاقل باید زمان شناس باشد، ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی برای نشان دادن قدرت، عظمت و سابقه تاریخی اسلام به کل جهان است، باید به دنیا نشان دهیم اسلام نابی که مدت ها تحت سیطره استبداد و استکبار بود در انقلاب طلوع کرده است.

وی عنوان کرد: باید مانند ابن سیناها و فارابی ها تربیت کرد تا در جهان منشأ اثر باشند، خدا به علم توأم با ایمان پاداش می دهد.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که علوم الهی باید مدنظر باشند نه سکولار، خاطرنشان کرد: علوم توأم با هدفمندی و نظام هستند و نباید اجازه داد که علوم دیگر جایگزین علوم دارای هدف و نظام شوند، در دانشگاه ها باید اساتید مؤمن و متعهد به کار گرفته شوند تا دانشجویان خوبی را برای جامعه تربیت کنند.

وی اضافه کرد: در کتاب ها نیز نباید تفکرات غربی و الحادی القا شود بلکه کتاب ها و فضای دانشگاه ها باید دینی باشد، حضرت امام همواره سعی داشتند که بین حوزه و دانشگاه اتحاد برقرار باشد تا دشمن نتواند سوء استفاده کند، اگر علم جدای از ایمان و تعهد باشد جز سقوط و انحطاط نتیجه ای ندارد اما اگر علم همراه ایمان و تعهد باشد برکات فراوانی دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اقتدار علمی انقلاب و اسلام باید به دنیا نشان داده شود، گفت: امروز دشمنان در برابر ما صف آرایی کرده اند و شبهاتی را القا می کنند که باید پاسخگوی آن باشیم، باید در برابر دشمنان مقاوم باشیم؛ حضرت امام، انقلاب را مقدمه ظهور می دانستند و همه حرکت های حوزه و دانشگاه باید مکتبی و در همین راستا باشد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 19

 

/1323/پ202/ق

ارسال نظرات