۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۹۰۵۹۰
مدیر مدرسه علمیه رستمکلا بهشهر:

وحدت حوزه و دانشگاه مساله ای راهبردی در نظام اسلامی است

وحدت حوزه و دانشگاه مساله ای راهبردی در نظام اسلامی است
مدیر مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا، وحدت حوزه و دانشگاه را یک مساله راهبردی در نظام اسلامی دانست و گفت: رسیدن به یک اصل مشترک میان این دو مرکز علمی می تواند نظام اسلامی را به اوج برساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد ابراهیم پیشنمازی، مدیر مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا امروز در نشست مشترک حوزه و دانشگاه در این مدرسه علمیه، وحدت حوزه و دانشگاه را یک مساله راهبردی در نظام اسلامی دانست و گفت: رسیدن به یک اصل مشترک میان این دو مر‌کز علمی می تواند نظام اسلامی را به اوج عزت و اقتدار برساند.

وی با بیان این که متاسفانه در سال های اخیر آن طور که شایسته بود از توان مشترک این دو مرکز علمی در عرصه های مختلف بهره گرفته نشد، افزود: پیشرفت کشور در عرصه ها و صحنه های مختلف با وحدت عملی حوزه و دانشگاه محقق می شود.

حجت الاسلام پیشنمازی با تاکید بر این که هدف دشمن از ایجاد تفرقه و اختلاف میان حوزه و دانشگاه نفوذ و سلطه بر کشور است، خاطرنشان کرد: وحدت و همبستگی میان حوزویان و دانشگاهیان سد محکمی در برابر پروژه نفوذ دشمن خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه و دانشگاه دو بال مستحکم برای پیشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامی هستند، بیان داشت: در همین راستا باید نشست ها و جلسات تخصصی مشتر‌کی میان حوزه و دانشگاه به منظور تحقق یک وحدت دائمی و عملیاتی برگزار شود.

مدیر مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا با تاکید بر این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اوج عزت و اقتدار بین المللی قرار دارد، بیان داشت: این اقتدار و عزت در عرصه های مختلف نتیجه وحدت و همبستگی کشور در بخش های مختلف است.

وی با بیان این که امروز با وحدت حوزه و دانشگاه کشور به یک رشد و تعالی همه جانبه دست خواهد یافت، تصریح کرد: دشمن با اختلاف افکنی میان حوزه و دانشگاه تلاش می کند مانع پیشرفت کشور در عرصه های مختلف شود.

حجت الاسلام پیشنمازی با بیان این که امام خمینی(ره) همواره دغدغه وحدت میان حوزه و دانشگاه را داشتند، بیان داشت: امروز نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر تعامل و وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان تاکید دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حوزه و دانشگاه ابتدا باید توانمندی های خود را به خوبی بشناسند تا بتوانند از آنها در جهت اهداف مشترک بهره گیرند، خاطرنشان کرد: تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه موجب هدایت انسان و تعالی اخلاق در جامعه خواهد شد./۹۵۰/پ203/ب1

ایمانی
ارسال نظرات