۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۹۰۲۹۷
حجت الاسلام شفیعی:

دانشگاه ­ها باید بر پژوهش و تحقیق تأکید داشته باشند

دانشگاه ­ها باید بر پژوهش و تحقیق تأکید داشته باشند
رییس نهاد رهبری در دانشگاه ­های خوزستان با بیان اینکه دانشگاه ­ها باید بر پژوهش و تحقیق تأکید داشته باشند، گفت: در حوزه فرهنگ نیز برنامه‌های فرهنگی با دقت و تأکید از سوی دانشگاه­‌ها دنبال شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت ­الاسلام سید محسن شفیعی، رییس نهاد رهبری در دانشگاه ­های خوزستان، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه با بیان اینکه به برکت امام و انقلاب اسلامی سوءظن­‌ها و نگرانی ­های حوزه و دانشگاه از یکدیگر به تفاهم و اشتراکات تبدیل شد، افزود: منظور از وحدت حوزه و دانشگاه حرکت در یک مسیر و به سوی یک هدف است نه تبدیل حوزه به دانشگاه و نه دانشگاه به حوزه است.

رییس نهاد رهبری در دانشگاه­‌های خوزستان با اشاره به ارتباط گسترده حوزه و دانشگاه در زمینه ­های علمی بیان داشت: همکاری کارگروه ­های مشترک حوزه و دانشگاه در کنار بخش ­های تخصصی هر دو مرکز امروزه نمود یافته و نتیجه آن را در بسیاری از امور مشاهده می­کنیم البته تا رسیدن به نقطه آرمانی بسیار فاصله داریم.

این مقام مسؤول بر سلامت و حفاظت محیط دانشگاهی به ویژه در حوزه فرهنگ تأکید کرد و گفت: از آنجا که انسان نسبت به هر امانتی ضامن و مسؤول است؛ پس دانشجویان امانات مردم در نزد مسؤولان دانشگاه ­ها هستند که در این باره باید اهتمام جدی داشته باشند.

حجت­الاسلام شفیعی با بیان اینکه دانشگاه ­ها باید بر پژوهش و تحقیق تأکید داشته باشند، ادامه داد: در حوزه فرهنگ نیز برنامه‌های فرهنگی با دقت و تأکید از سوی دانشگاه­‌ها دنبال شود و فعالیت جریان­‌های ناصالح و ناخوشنام در دانشگاه­‌ها غیرقابل قبول و در این باره مسؤول هستیم.

وی همچنین به شخصیت والای شهید مفتح و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی آن بزرگوار اشاره کرد./۹۴۵۶/پ203/ب1
ارسال نظرات