۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۹۰۲۷۲
با شعار اسلامی سازی علوم انسانی و توانمند سازی علوم اسلامی؛

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات آغاز به کار کرد

چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات آغاز به کار کرد
مراسم افتتاحیه آغاز چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی با رونمایی از ۲۱۰ اثر پژوهشی و فناوری و با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه گرامیداشت هفته پژوهش و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بود که وی با بیان این که پژوهش حقیقتا فعالیتی دقیق و منظم و منطقی است، اظهار داشت: پژوهش برای کشف حقایق و دستیابی به دانش های نو و حل مسائل بر زمین مانده به کار می‌ رود؛ این کاری است که از پژوهش انتظار می‌ رود و باید در راستای آن عمل کنیم و هرچه سرمایه گذاری و تلاش بیشتر در این عرصه به کار گرفته شود ارزش دارد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که نباید به حوزه با دیده تردید و قضاوت نادرست توجه شود، ابراز داشت: ای کاش افرادی که به حوزه اتهام می‌ زنند در این نمایشگاه حضور داشتند تا می‌ دیدند که دفتر تبلیغات که البته تمام حوزه نیست، بیش از 200 اثر را در طول یک سال تولید کرده است.

این مراسم همراه با حضور جمعی از مسؤولان و مدیران استانی و همچنین حوزه علمیه قم بود که از این میان می‌ توان به سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری، ابوالفضل باقری منش مدیر کل پست استان قم و حجج اسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی، نجف لک زایی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همچنین شمس الله مریجی رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت، با اشاره به توانمند سازی علوم اسلامی و اسلامی سازی علوم انسانی به عنوان رویکرد این مرکز از آماده سازی بیش از 210 اثر پژوهشی از سوی دفتر تبلیغات آذرماه سال گذشته تا آذرماه امسال خبرداد.

در ادامه این مراسم از 210 اثر تولید شده از سوی دفتر تبلیغات اسلامی که ناشران آنها اداره نشر دفتر تبلیغات اسلامی، نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و همچنین بوستان کتاب بودند، رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از تمبر یادبود چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی با حضور مدیر کل پست استان قم رونمایی شد.

بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه از سوی آیت الله حسینی بوشهری و حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی و گفتگو با رؤسای پژوهشکده ها و مراکز پژوهشی از دیگر بخش های مراسم امروز بود.

یادآور می‌ شود، چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور نزدیک به 40 مرکز، پژوهشکده و ادارات پژوهشی و آموزشی به مدت یک هفته از ساعت 8 صبح لغایت 21 برپا می‌ باشد./1330/پ۲۰۲/ج

تعداد بازدید : 16
ارسال نظرات