۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۵۹۰۱۱۶
خواص:

دغدغه حوزه انقلابی رفع مشکلات جاری مردم و حکومت اسلامی است

دغدغه حوزه انقلابی رفع مشکلات جاری مردم و حکومت اسلامی است
عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه حوزه انقلابی پاسخگوی نیازهای مردم جامعه و حکومت اسلامی است، گفت: اگر حوزه غیر انقلابی عمل کند و نسبت به مسائل جامعه و جهان اسلام بی تفاوت باشد عملا کارایی خود را از دست می دهد.

امیر خواص عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه حوزه انقلابی پای در سنت و گذشته دارد در حالی که نگاه به حال و آینده می کند، اظهار داشت: دغدغه حوزه انقلابی مشکلات جاری مردم و حکومت اسلامی است.

وی یکی از ویژگی های برجسته حوزه انقلابی را نگاه بین المللی به مسائل دانست و خاطرنشان کرد: در گذشته با توجه به نگاه سنتی و درونی که در حوزه وجود داشت کمتر به مسائل و انتظارات بین المللی که از تشیع و حوزه امامیه وجود داشت، توجه می شد.

خواص بر لزوم توجه حوزه ها به مسائل جهانی و بین المللی تأکید کرد و گفت: اگر حوزه غیر انقلابی عمل کند و نسبت به مسائل جهان اسلام بی تفاوت باشد عملا کارایی خود را از دست می دهد.

وی با بیان اینکه فقط حوزه انقلابی می تواند پاسخگوی نیازها و مطالبات مردم باشد، ابراز داشت: سرعت تحولات در زمینه های مختلف بسیار بالا است و مطالبات و خواسته های مردم تغییر کرده، در این شرایط اگر حوزه بخواهد بر اساس روش سنتی گذشته عمل کند نمی تواند در جامعه تأثیر گذار باشد.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) با اشاره به اهداف حوزه انقلابی در ابعاد مختلف، عنوان کرد: وظیفه اصلی نهادهای عالی حوزه سیاست گذاری های مؤثر در تحقق بخشیدن به اهداف حوزه انقلابی است.

وی بر ضرورت وحدت و همگرایی عملی میان نهادهای عالی حوزه تأکید کرد و گفت: نباید اختلاف سلیقه ها و دیدگاه های شخصی در مسائل باعث شود که از اهداف و آرمان های حوزه انقلابی دور شویم.

خواص با اشاره اینکه حوزه علمیه باید در تصمیم گیری ها مستقل عمل کند، اظهار داشت: برخی استقلال حوزه را به معنای جدایی از نظام می دانند در صورتی که نظام اسلامی محصول حوزه انقلابی است.

وی در پایان سخنان خود بر وحدت میان حوزه و نظام تأکید کرد و ابراز داشت: حوزه انقلابی همیشه با بصیرت پشتیبان نظام اسلامی بوده و توطئه های دشمن را بی اثر گذاشته است./ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات