۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۹۰۰۹۱
استاد حوزه علمیه:

اهل‌بیت مظاهر عینی اسماءالحسنی هستند

اهل‌بیت مظاهر عینی اسماءالحسنی هستند
حجت الاسلام والمسلمین مجد بابیان اینکه اهل‌بیت(ع) نقطه اتصال بندگان به خداوند هستند، گفت: اهل‌بیت(ع) مظاهر عینی اسماءالحسنی هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین هاشمی مجد استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد غدیر، گفت: ارتباط داشتن با امام زمان(عج) از وظایف مسلمانان در عصر غیبت است.

وی افزود: ارتباط داشتن با ولی الهی سبب می‌شود انسان با خداوند ارتباط داشته باشد و این ارتباط داشتن همان فرق بنده خدا بودن و بنده شیطان بودن است؛ انسان مؤمن در ارتباط با ولی الهی به خداوند نزدیک می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با بیان اینکه انسان از طریق صراط می‌تواند به خداوند نزدیک شود، ابراز کرد: خداوند صراط مستقیم را برای انسان تعیین کرد تا از این طریق به او نزدیک شود بنابراین انسان به هر میزان در مسیر صراط گام بردارد به همان مقدار نتیجه کسب کرده و هدایت می‌شود.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انسان در مسیر صراط نباید در یک نقطه متوقف شود، اظهار داشت: هدف مؤمن در سیر الی الله رسیدن به بالاترین درجه کمال انسانی است و چون مسیر کمال بی‌نهایت است مدام تلاش می‌کند تا بالاترین رتبه را کسب کند. بنابراین اعمال و رفتار دنیوی انسان باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند در قیامت با اولیای الهی هم‌نشین شود.

وی بابیان حدیثی ابراز کرد: روایت است اگر شیعیان در عالم دنیا در مسیر ما اهل‌بیت(ع) قرار بگیرند در قیامت نیز نزد ما خواهند بود؛ بنابراین صراط مستقیم ما شیعیان وجود مقدس اهل‌بیت(ع) هستند. انسان اگر بخواهد در مسیر صراط قرار بگیرد باید از ائمه اطهار(ع) تبعیت و اطاعت کند.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با بیان اینکه اهل‌بیت(ع) نقطه اتصال بندگان به خداوند هستند، گفت: اهل‌بیت(ع) مظاهر عینی اسماءالحسنی هستند. اگر کسی بخواهد با خداوند ارتباط قوی داشته باشد باید ارتباط خود را با اهل‌بیت(ع) تقویت کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان بدون هیچ دل‌بستگی به دنیا باید به وظایف الهی خودآگاه باشد و به دستورات دین جامه عمل بپوشاند. امروز مهم‌ترین دلیل افزایش آمار خودکشی در جهان بی‌دینی و پایبند نبودن به دستورات الهی است.

وی لذت دنیا و آخرت را درگرو تبعیت از دستورات اسلام دانست و گفت: لذائذ دنیوی نباید منجر به‌غفلت انسان و مانع رسیدن او به حیات ابدی برتر شود چراکه بهترین و بدترین توشه ابدی را می‌توان در عالم دنیا به دست آورد.

حجت الاسلام والمسلمین مجد با تأکید بر اینکه عبادت الهی باید منجر به خضوع و خشوع بیشتر عبد به معبود شود، ابراز کرد: شیطان با شش هزار سال عبادت به دلیل داشتن کبر از درگاه الهی رانده شد. عبادت باید وسیله‌ای برای تقرب به خداوند باشد نه اینکه منجر به عجب و غرور انسان شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات