۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۵۸۹۷۶۵
امام جمعه موقت اهواز:

مرزبانی فضای مجازی برای حفظ امنیت کشور جدی گرفته شود

آیت الله حیدری با بیان اینکه ارتباط داعشی ها با نوچه های داخلی شان از طریق فضای مجازی صورت می گیرد، گفت: وزارت ارتباطات برای حفظ امنیت همه جانبه کشور مرزبانی فضای مجازی را جدی بگیرد.
آیت‌الله محسن حیدری آل‌کثیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، امام جمعه موقت اهواز، در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به اینکه شهادت شهید مفتح مبدأ وحدت حوزه و دانشگاه شد، اظهار داشت: وحدت نخبگان حوزه و دانشگاه و برای استمرار انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی و فتح قله های جدیدتر و شکست مفتضحانه دشمنان ضروری است تا آنجا که تقویت جنبش نرم افزاری و تولید علوم بومی از دستاوردهای وحدت حوزه و دانشگاه قلمداد می شود.

امام جمعه موقت اهواز تحقق تمدن نوین اسلامی، ارائه  الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه ها و به روز آمدسازی حوزه های علمیه، وحدت نخبگان و انسجام ملی را از ثمرات شیرین وحدت حوزه و دانشگاه است،

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت قشر روحانیت و عامه مردم بسیار برای برون رفت از بحران های اجتماعی ضروری است، عنوان داشت: وحدت و همدلی اقشار و اقوام مختلف با روحانیت و دستگاه های مختلف جایی برای سوءاستفاده دشمن باقی نمی ماند و بسیاری از مشکلات از قبیل بحران های کارگری حل می شود.

آیت الله حیدری با بیان بحران کارگران گروه ملی و هفت تپه، گفت: این معضلات در سایه وحدت و همدلی برطرف می شود، علمای استان و در رأس همگان آیت الله موسوی جزایری تلاش های بسیاری برای حل و ساماندهی کارگران داشت.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس خبرگان استان سه هفته پیش نامه ای به رییس جمهور نوشته و اقدام فوری برای حل معضلات کارگروه ملی فولاد و نیشکر را خواستار شدند، افزود: خواسته کارگران بازگرداندن مالکیت کارخانه ها به بخش دولتی است و در عین حال اگر بازگشت مالکیت به دولت مقدور نیست به مجموعه های توانمند و مورد اعتماد همچون قرارگاه خاتم الانبیا و بنیاد برکت سپرده شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید اجازه دهیم دشمنان اسلام و ایران از مشکلات موجود سوءاستفاده کنند، عنوان داشت: طرح مجلس برای افزایش حقوق کارمندان و حقوق بگیران در مناطق جنگی اعمال شد اما برخی شهرها که در زمان جنگ جزء مناطق جنگی بوده(کارون، باوی، سردشت) و امروز تغییر اسم دادند، از این طرح حذف شدند و چنین اقدامی تبعیضی ناروا به ویژه در حق معلمان مناطق یاد شده است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بر ضرورت مرزبانی در مقابله با شبکه های اجتماعی و فضای مجازی برای امنیت همه جانبه کشور تأکید کرد و بیان داشت: حملات دشمن با سربازان شان از طریق فضای مجازی است در حادثه تروریستی اهواز، خانواده های عاملان حادثه اعلام کردند که فرزندان شان از طریق فضای مجازی با داعش در ارتباط بودند.

آیت الله حیدری با بیان تأثیر منفی فضای مجازی بر روحیات و اخلاقیات جامعه خاطرنشان کرد: فضای مجازی نیازمند مرزبانی است و دشمن از آن برای اثرگذاری بر افکار عمومی استفاده می کند و مرتبطان امر به وظیفه خودشان با جدیت عمل کنند و تصور نکنند مرزبانی با آزادی در تضاد است.

وی به نظارت شدید کشورهای توسعه یافته بر فضای مجازی اشاره و ادامه داد: بی بند و باری و سهل انگاری و ولنگاری نشانه پیشرفت، حقوق بشر و آزادی نبوده بلکه نشانه عقب ماندگی است، چرا مسؤولان واقف نبوده و باید شاهد قربانی های متعدد باشیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه از وزارت ارتباطات شاکی هستیم، گفت: برای حفظ امنیت همه جانبه کشور مرزبانی فضای مجازی جدی گرفته شود و از زبان مردم از وزارت ارتباطات پیش قوه قضائیه، دادستان کل کشور و دادستان اهواز شکایت می بریم که چرا سهل انگاری کرده و مرزبانی برای فضای مجازی را رعایت نمی کند، راحت راه ها را باز گذاشته تا داعشی ها با نوچه هایشان در داخل به راحتی ارتباط برقرار کنند./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات