۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۸۹۲۳۸
تشریح برنامه های حوزه در هفته پژوهش؛

از عرضه دستاوردهای پژوهشی حوزه در نمایشگاه مشکات تا تجلیل از پژوهشگران برتر

حجت الاسلام والمسلمین میر معزی در نشستی خبری به تشریح برنامه های معاونت پژوهش حوزه های علمیه در هفته پژوهش پرداخت و از برپایی نمایشگاه عرضه دستاوردهای پژوهشگران حوزوی خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی | نشست خبری هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی در نشست خبری هفته پژوهش که پیش از ظهر امروز در ساختمان مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، هفته پژوهش را بهترین فرصت برای تقدیر از پژوهشگران و بیان دستاوردهای پژوهشی حوزه های علمیه و روحانیت دانست و گفت: معاونت پژوهش حوزه های علمیه نیز برای استفاده از این فرصت برنامه های لازم را انجام داده است.

معاون پژوهش های حوزه های علمیه به شعار هفته پژوهش در حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: با توجه به این که علوم انسانی اسلامی از مطالبات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در زمینه علوم انسانی، تولید علوم انسانی براساس مبانی دین اسلام است شعار محوری هفته پژوهش، پژوهش و علوم انسانی اسلامی انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: برای هر روز هفته پژوهش یک نام در نظرگرفته شده است؛ نام های روز اول پژوهش و طلاب جوان، استعدادهای برتر و نخبگان، روز دوم پژوهش، دستاوردها و ظرفیت ها، روز سوم پژوهش، الگوی های تعاملی و هم افزایی نهادهای پژوهشی حوزوی، روز چهارم پژوهش، حوزه و دانشگاه، روز پنجم پژوهش و سند پایه پیشرفت و روز ششم پژوهش و انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.

حجت  الاسلام والمسلمین میرمعزی با بیان این که برنامه های هفته پژوهش شامل برنامه های ستادی و فراستادی است، اظهار کرد: از برنامه های ستادی می توان به دیدار با مراجع، نشست های علمی در مراکز پژوهشی و برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مراکز پژوهشی حوزه اشاره کرد.

وی برپایی نمایشگاه مشکات پنج را از دیگر برنامه های هفته پژوهش نامید و افزود: معاونت پژوهش با همکاری شورای هماهنگی مراکز پژوهشی پنجمین نمایشگاه مشکات را از 24 تا 29 آذرماه از ساعت 9 تا 19 در مجتمع امام خمینی(ره) واقع در خیابان انقلاب، جنب گلزار شهدا برپا می کند و روز افتتاحیه نیز یک شنبه 25 آذرماه ساعت 18:30است.

معاون پژوهش حوزه های علمیه ادامه داد: چهار هزار عنوان کتاب از تولیدات حوزه علمیه در ارتباط با علوم انسانی اسلامی همچنین دستاوردهای واحدهای پژوهشی و 150 اثر با موضوع انقلاب اسلامی در نمایشگاه مشکات پنج ارائه می شوند؛ در حاشیه نمایشگاه نیز نشست های علمی برگزار می شود.

معاون پژوهش حوزه های علمیه اضافه کرد: در  هر روز هفته مراکز پژوهشی برنامه ای متناسب با آن روز برگزار می کنند که مرکز تحقیقات زن و خانواده در روز اول، مؤسسه آموزشی و پژوشی امام خمینی(ره) در روز دوم، معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه در روز سوم، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در روز چهارم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در روز پنجم و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در روز ششم از هفته پژوهش نشست ها یا کارگاه های علمی برگزار خواهند کرد./1324/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات