۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۵۸۸۹۳۴
مسعودی در گفت وگو با رسا:

هدف اقدام تروریستی چابهار ناامن جلوه دادن ایران بود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه هدف اقدام تروریستی چابهار ناامن جلوه دادن ایران بود، گفت: دشمنان سعی دارند با این ترفند به جهان به ویژه کشورهای همسایه نشان دهند که ایران کشوری ناامن است و مانع رونق اقتصادی این منطقه تجاری شوند.
اصغر مسعودی

اصغر مسعودی نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، عملیات تروریستی چابهار را محکوم کرد و گفت: عملیات تروریستی که در چابهار اتفاق افتاد اقدامی از سوی دشمنان برای ناامن جلوه دادن کشور ایران بود.

وی ایران را به جزیره‌ای امن در منطقه‌ای ناامن تشبیه کرد و ادامه داد: امنیت امروز کشور به برکت خون شهدا و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در خنثی‌سازی بسیاری از عملیات‌های تروریستی است که دشمنان در 4 دهه اخیر علیه انقلاب و ملت طراحی کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی چابهار را دروازه تجارت منطقه دانست و اظهار داشت: چابهار منطقه ویژه اقتصادی و دروازه ورود هند به خاورمیانه است و نزدیک‌ترین مسیر برای کشورهای آسیای میانه برای رسیدن به آب‌های آزاد محسوب می‌شود بر همین اساس چابهار منطقه‌ای راهبردی با اهمیت ژئوفیزیکی است.

مسعودی ادامه داد: این اقدام تروریستی از ناحیه دشمنان و باهدف ناامن جلوه دادن کشور بزرگ و متمدن ایران صورت گرفت تا با این ترفند به جهان بخصوص کشورهای همسایه نشان دهند که ایران کشوری ناامن است و مانع رونق اقتصادی این منطقه تجاری شوند.

وی با اشاره به شکست‌های پی‌درپی گروه تکفیری داعش و طالبان در منطقه گفت: مزدوران آمریکا مانند عربستان و امارات در جنگ یمن علی‌رغم اینکه فکر می‌کردند کار یمن یک ماهه تمام است و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کردند روزبه‌روز با افزایش تلفات نظاره‌گر شکستی بزرگ در یمن هستند؛ بنابراین یکی از دلایل دیگر این عملیات تروریستی انتقام‌جویی از شکست‌هایی است که عربستان و امارات در منطقه متحمل شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اقدام تروریستی چابهار شبیه به عملیات‌های تروریستی است که بارها در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه توسط دشمنان صورت می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: همه اقدامات تروریستی در کشورهای منطقه از یک سرچشمه آب می‌خورند و با یک شیوه انجام می‌شوند و اهدافشان نیز مشترک و در راستای اسلام هراسی و ایجاد تفرقه است./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات