۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۵۸۸۹۱۹
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف:

شفافیت حلقه مفقوده سیستم مدیریت کشور است

سلیمانی عدم شفافیت مسؤولان در کشور را از عوامل مشکلات اقتصادی دانست و با بیان این که شفافیت حلقه مفقوده سیستم مدیریت کشور است، گفت: گلوگاه شفافیت مجلس است که متأسفانه در مقابل این مسأله ایستادگی می کند.
پویا سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پویا سلیمانی نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با اشاره به این که امروز در میان جنبش های مختلف در کشور، جنبش دانشجوییب ه مثاب دیدبانی در حال رصد و تحلیل شرایط موجود است، گفت: جنبش دانشجویی در مواقع لازم با ورود به مسائل مختلف، سعی در روشنگری دارد.

وی افزود: البته جنبش دانشجویی در طی سالیان، فراز و نشیب هایی داشته و همواره مورد طمع جریانات سیاسی، جهت مصادره به نفع قرار گرفته است، اما در حال حاضر مسیر خود را ورود فعالانه به مسائل اساسی کشور تعریف می کند.

سلیمانی عنوان کرد: لازم می دانم در همین ابتدای صحبت، مروری بر یکی از مهم ترین اهداف انقلاب اسلامی داشته باشم؛ صف آرایی مستکبران در مقابل مستضعفان، تقابل عدل، ظلم و رویارویی محرومان و چپاول گران، جملاتی که از پررنگ ترین مسائل در گفتمان امام راحل بود و ایشان حکومت را وسیله ای برای تحقق عدالت می دانستند و معتقد بودند تحقق عدالت بدون سرکوب مستکبران و چپاول گران میسر نخواهد شد.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف بیان کرد: در نظام اسلامی، رفع فقر و محرومیت در شمار هدف های تراز اول است و پایبندی به اصول انقلاب بدون مجاهدت در را نجات مستضعفان و محرومان سخنی بی معنا و ادعایی پوچ است؛ امروز شاهد بروز مشکلاتی برای کارگران و معلمان که از زحمت کش ترین اقشار جامعه به شمار می روند، هستیم و از آن جا که جنبش دانشجویی از متن مردم برآمده، رسالت خود را پیگیری مطالبات حقوق ملت، چه در سنگر دانشگاه و چه در میدان تعریف کرده ایم.

وی با بیان این که جنبش دانشجویی صدای رسای کارگران است،  اظهار کرد: به عنوان مثال هفته گذشته به نمایندگی از بسیج دانشجویی در میان کارگران نجیب هفت تپه بودم که به دلیل کم توجهی و اهمال بعضی از مسؤولان سازمان خصوصی سازی، دولت و قوه قضائیه دچار مشکلاتی شده اند؛ ما صدای کسانی خواهیم بود که با بی تدبیری بعضی از دولت ها، سفره های پر برکت شان کوچک تر شد.

سلیمانی با تأکید بر این که کارگران صاحبان اصلی انقلاب هستند، خطاب به این قشر زحمت کش خاطرنشان کرد: فرزندان امام خمینی(ره) در هرکجای کشور، از خوزستان تا تبریز، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، اراک و تهران صدای رسای شما خواهند بود؛ ما نمایندگان شما هستیم و مطمئن باشید تا زمان احقاق حقوق تان از پای نخواهیم نشست؛ شاهد باشید که امروز صدای شما عزیران که گرفتار مشکلات اقتصادی هستید از تریبون نماز جمعه تهران شنیده می شود.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف با بیان این که تریبون نماز جمعه باید از خنثی گویی دور شود، ابراز کرد: ائمه جمعه باید با صراحت از این تریبون ها جهت صیانت از کیان انقلاب اسلامی استفاده کنند و این انعطاف جمهوری اسلامی است که در رسمی ترین تریبون های خود صدای کارگران و معترضان را انعکاس می دهد.

وی یادآور شد: مردم حق دارند بدانند که ریشه مشکلات اقتصادی کشور در کجاست؛ ما می دانیم مسائلی همچون بانک ها، مدیران ناکارآمد و چندین دلیل دیگر از دلایل وضع نابسامان اقتصاد کشور هستند، اما شاهدیم که هنوز دلایل اصلی این مشکلات به صورت صریح به مردم معرفی نشده اند.

سلیمانی تصریح کرد: امروز می خواهم در مورد تصمیم گیران وضع فعلی اقتصادی کشورمان صحبت کنم؛ جریانی که در  30 سال گذشته نبض اقتصاد کشور را در دست گرفته است، اما امروز حاضر به پاسخگویی نیست؛ جریانی که در کشور کمتر به آن ها پرداخته شده و به صورت چراغ خاموش در حال بازتولید خود و جذب نخبگان دانشگاهی است.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف گفت: در کنار همه این موراد افرادی هستند که در چند سال اخیر تأثیرات جدی بر وضعیت موجود گذاشته اند و کمتر مورد توجه قرار گرفته اند؛ رییس کل مستعفی بانک مرکزی را می گویم که سال ها از سیاست گذاران پولی و بانکی کشور بود که حاصل عملکرد وی «تحقیر پول ملی» و به وجود آمدن «سلطان سکه ها» شد؛ نفر بعدی که ژنرال یکی از مهم ترین وزارت خانه های اقتصادی کشور بود، کسی است که با اجرا نکردن مر قانون در مالیات گرفتن از خانه های خالی کاری کرد که صاحب خانه شدن برای مردم و جوانان تبدیل به آرزو شد.

وی ادامه داد: داستان عدم پاسخگویی ها به این نقطه ختم نمی شود و در این میان نمی توان از نقش صاحب نظران اقتصادی چشم پوشی کرد؛ همان افرادی که همواره در متن تصمیم گیری های اقتصادی کشور بوده اند و فرکانس ذهنی شان در منتهی الیه غرب تنظیم شده و مشکلات فعلی را رقم زده اند و با ژست حق به جانب استعفا داده و ملت را تنها گذاشته اند.

سلیمانی مطرح کرد: مکتب نیاوران، خاستگاه این افراد بوده که در حال بلعیدن انقلاب اسلامی است و متأسفانه از هیچکس صدایی در نمی آید؛ سؤال ما از رییس جمهور کشور این جا است که آیا واقعاً شما در خصوص این افراد و نتایج تفکرات شان می دانستید و نگفتید؟

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف عدم شفافیت مسؤولان در کشور را یکی دیگر از عوامل مشکلات اقتصادی دانست و ابراز کرد: جنبش دانشجویی پس از ده ها میزگرد و بررسی های کارشناسی به این مهم دست یافته که شفافیت، حلقه مفقوده سیستم مدیریت کشور است، اما هنوز صاحبان زر و زور به شدت در پی مقابله با این مسأله هستند و برای ما سؤال ایجاد شده که دلایل آقایانی که تمام قد در مخالفت با قانون شفافیت آرای نمایندگان مجلس ایستاده اند، چیست؟ آیا این است که این که حریت نمایندگان از بین می رود؟

وی افزود: بهتر است بگویند شفافیت لابی و زد و بند را از بین می برد، مردم را نسبت به عملکرد مسؤولان آگاه تر می کند و اجازه به وجود آمدن جریانی ضد مردم و به اسم مردم را نمی دهد! برای ما واضح است که اگر مجلس شفاف شود، تمام امور شفاف خواهد شد و گلوگاه این مسأله مجلس بوده که متأسفانه  در مقابل این مسأله ایستادگی می کند.

سلیمانی با تأکید بر این که مطالبه ما اجرای ماده 29 برنامه ششم توسعه یعنی شفافیت حقوق، مزایا و اموال مسؤولان در هر سمتی است، خطاب به مسؤولان تصریح کرد: آقایان مسؤول چرا پاسخگو نیستید و از حضور در دانشگاه ها به شدت اجتناب می کنید و با برگزاری جلسات پشت درهای بسته سعی در توجیه عدم پاسخگویی خود دارید؟ از همین تریبون از جناب آقای محسنی اژه ای تقدیر و تشکر می کنم که یک تنه نماد پاسخگویی مسؤولان جمهوری اسلامی شده اند و با حضور در جلسات چالش برانگیز در دانشگاه ها نسبت به عملکرد قوه متبوعشان پاسخگو هستند.

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه شریف خاطرنشان کرد: دانشجویان انقلابی خود را موظف به روشنگری و مطالبه در امور مختلف و مشکلات مردم می دانند و در راستای همه آن ها آستین بالا زده و در قالب گروه های جهادی مشغول به خدمت رسانی به مستضعفان و محرومان هستند؛ جوانان مؤمن انقلابی با خودسازی در سنگر دانشگاه، آماده ساختن کشوری در تراز انقلاب اسلامی هستند؛ ما ادامه نسل همت ها، باکری ها و باقری ها هستیم، همان ها که جنگ سخت را مدیریت کردند و پیروزی را برای ملت ایران رقم زدند.

وی ادامه داد: ما نیز خود را برای مأموریت های خطیر انقلاب اسلامی آماده کرده ایم، اما با مسؤولانی مواجه هستیم که در ابتدای جوانی مسؤولیت های خطیری را برعهده گرفته اند و امروز حاضر به سپردن آن مسؤولیت ها به جوانان نیستند و بهانه هایی هچون خامی و کم تجربگی جوانان را مطرح می کنند؛ جنبش دانشجویی در درجه اول از نهادهای انقلابی همچون سپاه، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام(ره) و کمیته امداد امام خمینی(ره) انتظار دارد که با بکارگیری جوانان الگوی دولت و نهادهای دیگر شوند تا بتوانیم سد عدم واگذاری صندلی های ریاست را بشکنیم.

سلیمانی در پایان خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه آمریکای جنایتکار ابراز کرد: دانشجویان بیدار این کشور 65 سال پیش ثابت کردند جوانان این ملت سر سازش با استکبار ندارند و نخواهند داشت./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات