۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۸۸۷۱۴
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان:

«ما می توانیم» را به دانش‌آموزان تعلیم دهید

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: دانشجویان در آینده و در عرصه معلمی باید خصلت های انسانی و مسائل علمی، اخلاقی، اسلامی و انسانی را با دلسوزی به دانش آموزان منتقل کنند و این باور را در آنان ایجاد کنند که می توانند از نظر علمی از کشورهای مختلف پیشی بگیرند.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار دانشجویان و سرپرست دانشگاه فرهنگیان اصفهان و در آستانه روز دانشجو با بیان اینکه بهترین کار پس از تحصیل، استادی و معلمی است اظهار داشت: با شرافت ترین کار برای انسان، معلمی است چراکه کار همه اولیاء خدا، پیامبران و مردان حق این بوده است که آنچه را آموختند به دیگران بیاموزند و بتوانند انسان ها را اصلاح کنند.

وی افزود: پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) به امام علی(علیه السلام) می فرمایند که ای علی! اگر یک نفر را بتوانی اصلاح کنی، بهتر است از اینکه آنچه خورشید بر آن می تابد برای تو باشد و تو آن را برای خدا خرج کنی، بنابراین یک معلم می تواند انسان ساز باشد و ارزش این کار از نماز هم بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان کار معلم را بالاتر از کار یک قاضی دانست و گفت: یک قاضی اگر عادل نباشد ممکن است حقی را جا به جا کند، اما یک معلم می تواند یک انسان را منحرف و یا هدایت کند که همان انسان، هزاران کار خوب یا بد را می تواند انجام دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، وزارت کار و محلی برای ایجاد کار نیست، تصریح کرد: آموزش و پرورش جایی است که باید در آن انسان هایی حضور بیایند که بتوانند دیگران را بسازند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به الگوگیری دانش آموزان از عملکرد و رفتار معلمان عنوان کرد: تشبّه به برتر، یکی از ویژگی های انسان است و انسان ها دوست دارند که خود را به افراد برتر شبیه سازند، در زمان کودکی رفتارهای پدر و مادر را الگوبرداری می کنند و در بزرگی خود را شبیه به آنچه که بزرگ می دانند، می سازند، برای مثال برخی از ملت ها چون آمریکایی ها را نژاد برتر می دانند از فرهنگ گاوچران های آمریکایی الگوگرفته و شلوار پاره بر تن می کنند.

وی مطالعه را یکی از نیازهای اصلی معلمان دانست و یادآور شد: خصلت های انسانی و مسائل علمی، اخلاقی، اسلامی و انسانی را با دلسوزی به دانش آموزان منتقل کنید، به آنان بیاموزید که شجاع باشند و می توانند که از نظر علمی، از کشورهای مختلف پیشی بگیرند و بدانند که همچون شهید مدرس از تهدیدهای دشمن نهراسند و تنها خدا را در نظر داشته باشند.

در ابتدای این دیدار سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان 5 هزار نفر ظرفیت دانشجویی دارد و با تمام ظرفیت خود فعالیت دارد، همچنین رتبه های برتر کنکور سراسری در این دانشگاه حضور دارند و امیدوار هستیم معلمانی نمونه برای تربیت نسل آینده، در این مرکز تربیت شوند.

شهرام عروف زاده با بیان اینکه تربیت معلم برای تأمین نیاز بدنه آموزش و پرورش و توانمندسازی آنان از جمله اهداف دانشگاه فرهنگیان است، افزود: با توجه به رسالت و مأموریت ها، این دانشگاه روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است./1304/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات