۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۵۸۵۴۷۴
رییس دفتر مقام معظم رهبری:

جامعه المصطفی مرکز نشر حقایق اسلام ناب به جهان است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به شیعه هراسی و اسلام هراسی دشمنان و همچنین زمام داری حکام ظالم سعودی بر مرکز ظهور اسلام یعنی مکه تأکید کرد که اسلام باید از منبعی حقیقی همچون جامعه المصطفی به دنیا معرفی شود.
تودیع و معارفه رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تودیع مدیر سابق و معارفه رییس جدید جامعه المصطفی العالمیه پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی رییس دفتر مقام معظم رهبری در این مراسم ضمن ابلاغ سلام رهبر معظم انقلاب به قرائت حکم ایشان در مورد ریاست جدید پرداخت.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و همچنین آغاز ولایت و امامت حضرت ولی عصر(عج) عنوان کرد: یکی از برکات امام عسکری(ع) در قم همین مسجدی است که به نام ایشان و به دستور خود حضرت توسط احمد بن اسحاق در محله بازار ساخته شده و اصلی ترین و جامع ترین مسجد قم به شمار می رود.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به سایر موالید ربیع الاول از جمله میلاد پیامبر بزرگوار اسلام و حضرت امام صادق(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه فضای آن زمان مکه را با جملاتی کوتاه و پر ارزش معرفی کرده است.

وی ادامه داد: ایشان می فرماید: «آن گاه که پیامبر مبعوث شدند شما در ظاهر و مسکن و اعتقادات در بدترین شرایط بودید»، چون می دانید از اول خانه کعبه با توحید بنیان گذاری شده بود ولی مطابق روایات پیش از بعثت نبی مکرم اسلام(ص) 360 بت در اطراف آن نصب شده بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بهره گیری از سفره علم پیامبر و اهل بیت(ع) را ضرورتی غیر قابل انکار برشمرد و خاطرنشان ساخت: پیامبر در چنین سرزمینی رشد کرد و بزرگ شد که از علم و دانش ومدرسه و کتابخانه هیچ خبری نبود و تنها 12 نفر توانایی نوشتن داشتند اما همین شخص شد پیامبر خاتم و کسی که در عظمت و نعت او زبان قاصر است.

وی تأکید کرد: هرکدام از شما چقدر باید رنج ببرید تا در یک رشته تخصص پیدا کنید، اما پیامبر نه در یک رشته بلکه در تمام رشته ها بدون داشتن معلم و استاد و مدرسه و کتاب صاحب نظر بود چون معلم او خود خدا است.

رییس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه با اشاره به جامعه المصطفی العالمیه به عنوان مرکزی که می خواهد اسلام ناب را به جهان معرفی کند، گفت: این مرکز علمی هم از لقب بزرگوار پیامبر و علم گرفته شده است که مأموریت و مسؤولیتی بزرگ یعنی نشر حقایق اسلام در سرتاسر جهان را برعهده دارد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب مدتی پیش دو نامه به جوانان غربی نوشتند و تأکید ایشان در دو نامه بر این بود که مسائل اسلام را از منبع اصلی فرا بگیرید؛ که یقینا یکی از منابع اصلی نشر حقایق اسلام و تشیع همین المصطفی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با بیان این که جامعه المصطفی منشأ برکات فراوانی در طول چندین سال بوده است، گفت: این خبر بسیار خوبی است که شعبه های زیادی از این مرکز برای تبلیغ اسلام و انتقال حقایق اسلام ناب محمدی به اذهان تشنه مردم در سراسر جهان راه افتاده که حقیقتا خدمتی بزرگ است و باید به حوزه علمیه قم بابت تولد و رشد چنین فرزندی تبریک گفت.

وی افزود: امروز اسلام هراسی از سوی دشمنان در ذهن مردم درست شده است و دشمنان می‌ خواهند داعش را نمونه بارز اسلام معرفی کنند در حالی که جنایات این گروه از انسانیت دور است چه برسد به دین مبارک اسلام.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این که دلارهای سعودی جان مسلمانان را در سراسر جهان نشانه گرفته است، گفت: همواره خانه کعبه و سرزمین مکه در دست ظالمانی ستمگر بوده که هنوز غصب است، افرادی که در تمام زندگی ذلت بار خودشان جز به شهوت رانی و جنایت ساعتی را نگذرانده اند و آلت دست سیاست های خصمانه آمریکا و استکبار است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در تودیع و معارفه باید کسی را تودیع کرد که می خواهد از مسؤولیت خداحافظی کند و کسی را معرفی کرد که مسؤولیتی نداشته باشد که این دو مسأله در مورد این جلسه منتفی است، چون هریک از این دو بزرگوار تا کنون در سنگری بوده اند و اکنون می خواهند در سنگری دیگر به اسلام و دین خدمت کنند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات