۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۵۸۴۶۴۶
امام جمعه قزوین:

کار برای شهدا، انسان را صاحب حیات معنوی می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: هرکس که پای کار شهدا می‌ماند باید به حال او غبطه خورد، زیرا از ویژگی‌های معنوی شهید برخوردار خواهد شد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در جلسه هماهنگی کنگره سه هزار شهید استان قزوین که در حاشیه بازدید وی از روند آماده‌سازی مکان این کنگره برگزار شد، با عرض تسلیت ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام (ص)، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: در ابتدا خداقوت عرض می‌کنیم به همه عزیزانی که در آماده‌سازی فضای کنگره و نمایشگاه زحمات فراوانی را متحمّل شده‌اند و همه شما نزد خدای متعال ماجور هستید.

وی افزود: اگر خدای متعال می‌فرماید شهدا زنده هستند در عمل ثابت شده که هرکس پای کار شهدا و برنامه‌های شهیدان باشد، او هم زنده خواهد بود.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: هرکس به شهدا وصل می‌شود خداوند به او حیات معنوی عنایت خواهد کرد، شهید آوینی پیش از اینکه به شهادت برسد در جامعه سربلند و عزیز بود؛ زیرا خود را برای نشان دادن و زنده نگه‌داشتن ایثارگری‌های شهدا وقف کرده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: زمانی‌که می‌گوییم «شهید زنده است» یعنی تمام جوایزی که خدای متعال برای انسان‌های مومن در قرآن کریم مطرح کرده است، به شهدا اختصاص دارد.

وی ادامه داد: «کرامت» یکی از جوایزی است که خدای متعال به شهدا عطا کرده و هرکس که به شهدا خدمت کرده و برای برنامه‌های شهدا تلاش می‌کند فعالیتش عبادت است و نتیجه عبادت هم کرامت است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: «عزّت» یکی دیگر از جوایز خدای متعال به بندگانش است که پروردگار عالم این هدیه را به شهید اعطا کرده است و هرکس از حق دفاع کند صاحب عزت خواهد شد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: هرکس که پای کار شهدا می‌ماند باید به حال او غبطه خورد؛ زیرا از ویژگی‌های معنوی شهید برخوردار خواهد شد.

وی اضافه کرد: شما عزیزان با خادمی خود برای شهدا و تلاش برای بزرگداشت شهیدان این مرز و بوم دل نائب برحق امام زمان (عج) را شاد می‌کنید؛ زیرا رهبر معظم انقلاب حساسیت ویژه‌ای نسبت به برگزاری باشکوه و عزتمندانه کنگره شهدا دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ابراز کرد: هدف ما این نیست که فقط یک کنگره ای برگزار شود و همه برنامه‌ریزی‌ها به اتمام برسد؛ بلکه قرار است ما نهادی را برای پاسداشت شهیدان و یافتن هر اثری که از شهیدان وجود دارد، بنا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: به لطف خدای متعال و عنایت شهدا برگزاری این کنگره برکات زیادی را برای استان رقم می‌زند که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد برکات زیادی را از دست می‌دادیم؛ البته اگر این کنگره سالیان گذشته برگزار می‌شد امروز سابقه خوبی از برگزاری کنگره در کارنامه خود داشتیم.

وی در پایان عنوان کرد: امیدواریم با پایان کنگره سه هزار شهید استان قزوین، ما نهاد ثابت و دغدغه‌مندی در ادامه مسیر کنگره داشته باشیم و هرکدام از دست اندرکاران کنگره مانند یک شهید آوینی برای انقلاب عمل کند.

ارسال نظرات