۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۵۸۴۶۲۶
با حضور گسترده علما و روحانیان؛

دومین سالگرد ارتحال ‌آیت الله فاضل استرآبادی برگزار شد

دومین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل استرآبادی با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد.
آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، دومین سالگرد ارتحال آیت الله محمد فاضل استرآبادی و پنجمین سالگرد رحلت حاجیه خانم کوهستانی بعد از ظهر امروز با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم در مدرسه علمیه فیضیه مازندران برگزار شد.

حجت الاسلام محمد رضا فاضل، تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران در این مراسم در مراسم گفت: دوست هرانسانی عقل او و دشمن او جهل و نادانی او خواهد بود.

وی با اشاره به این که مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی می فرمود هرکسی که امام رضا(ع) را قبول داشته باشد دوازده امام را هم قبول دارد، افزود: دلیل این مسأله نیز آن مناطرات و مباحثاتی است که امام رضا(ع) با گروه های مذهبی داشت و باعث شد تا اسلام در جایگاه والایی قرار گیرد و کسی اجازه پیدا نکند مذهب جدیدی شکل دهد. 

حجت الاسلام فاضل با بیان این که آیت الله فاضل(ره) عشق به خداوند متعال داشت و این یک ویژگی ایشان بود، بیان داشت: این عالم وارسته محو در خدا بود و این محو بودن در خدا نتیجه آن خدمت صادقانه به مردم و ملت مسلمان بود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که هر کسی رابطه اش را با خدا محکم و قوی کند، خداوند متعال نیز رابطه اش را با مردم محکم می کند، گفت: آیت الله فاضل(ره) همواره نسبت به مشکلات مردم ناراحت و نگران بود و می فرمود باید برای مشکلات و گرفتاری های مردم گریه کرد.

وی با اشاره به این که مشکلات و گرفتاری های مردم دغدغه شبانه روزی آیت الله فاضل(ره) بود، بیان داشت: این عالم وارسته در همه توان خود را برای برآورده کردن حاجات مردم به کار می گرفت و تلاش می کرد.

حجت الاسلام فاضل، مردم داری را یکی از ویژگی های آیت الله فاضل(ره) عنوان کرد و گفت: ایشان در رسیدگی به امور مردم لحظه ای درنگ نمی کرد.

مسؤول مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این آیت الله فاضل(ره) همه عمر خود دغدغه دینداری و پرورش طلاب داشت، خاطرنشان کرد: این عالم وارسته در دوران عمر با برکت خود طلاب و روحانیان بسیاری را تربیت و پرورش داد که امروز موجب رشد و تعالی جامعه اسلامی هستند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات