۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۸۴۶۱۶
حجت الاسلام صابري اراكي:

نعمت ولايت فقيه و امنيت نیازمند شکرگزاری است

استاد حوزه علميه نعمت ولايت فقيه و امنيت را در جمهوري اسلامي ايران بزرگترين نعمت دانست و گفت: به خاطر داشتن نعمت ولايت فقيه و امنیت بايد سر به سجده شكر گذاشته و خداوند را شكرگزار باشيم.
حجت الاسلام صابري اراكي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمد حسين صابري اراكي ظهر امروز در مراسم عزاداري شهادت امام رضا(ع) در مسجد صادقيه كاشان گفت: امروز پياده روي ده ها هزاري عاشقان اهل بيت(ع) و امام رضا(ع) با عشق به علي امام رئوف خود با پاي پياده به طرف حرم رضوي در حركت هستند.

حجت الاسلام صابري اراكي نزديك شدن به امام را تنها صرف به حضور در حرم و رسيدن به ضريح امام ندانست و افزود: عاشقان اهل بيت(ع) و امام رضا(ع)  از هركجاي كره زمين به امام خود سلام بدهند جواب سلام خود را دريافت خواهند كرد.

وي با اشاره به اينكه شيعه كينه و قهر و كدورت ندارد و هر آنچه دارد عفو و گذشت است، افزود: عفو و گذشت و صبر و احسان و شكرگزاري از مهمترين مؤلفه هاي سبك زندگي رضوي است.

به گفته وي، احسان كردن، شكرگزار بودن، صبر، عفو و توبه كردن از نشانه هاي بارز بندگان مومن و خوب خدا و شيعيان است.   

استاد حوزه علميه در ادامه به سيره و روش زندگي علي ابن موسي الرضا(ع) اشاره كرد و گفت: امام رضا(ع) مي فرمايد بهترين و شايسته ترين بندگان خدا شيعياني هستند كه احسان و انفاق مي كنند و خمس و زكات مي دهند و خوراك خود را طيب و طاهر كرده و مردم دار و مردم دوست هستند و نماز اول وقت مي خوانند.

حجت الاسلام صابري اراكي ابراز کرد: هر عملي كه براي مومن شادي بخش و نشاط آور باشد آن عمل احسان است، از اين رو در بحران هاي اقتصادي امروز كمك به فقرا و نيازمندان و افراد بي بضاعت، تهيه جهيزيه براي نو عروسان بي بضاعت و كمك به ازدواج جوانان بزرگترين احسان و سبب خشنودي انسان مومن و خدا است.

وي احسان به ديگران را براي مومن نشاط آور خواند و افزود: احسان به افراد نيازمند و فقرا ذخيره اي براي آخرت مومنين است كه هيچ كس توان برداشت از اين ذخيره و پس انداز را براي خود و ديگران ندارد.

استاد حوزه علميه همچنين هر نوع احسان به نيازمندان را مستلزم شكر به درگاه خداوند از سوي احسان كننده دانست و گفت: شيعه بايد شكر گزار و احسان كننده باشد.

حجت الاسلام صابري اراكي همچنين نعمت بزرگ ولايت فقيه را مستلزم شكرگزاري دانست و اظهار داشت: امروز كه ايران اسلامي از سوي دشمنان اسلام و نظام به شدت مورد تهديد و تحريم قرارگرفته است رهبر معظم انقلاب با شجاعت خطاب به آمريكا مي گويد، جنگ نخواهد شد و مذاكره نخواهيم كرد.

استاد حوزه علميه يادآور شد: در حاليكه تصاوير سيد حسن نصرالله در لبنان از سوي مسلمانان و مسيحي ها و ارمني ها نصب مي شود و احترام مي گيرند، اما سيد حسن نصرالله خودش را سرباز رهبر معظم انقلاب مي داند.

وي نعمت ولايت فقيه و امنيت در جمهوري اسلامي ايران را بزرگترين نعمت دانست و گفت: در حاليكه منطقه و كشورهاي اطراف ايران درآتش و خون و ناامني قرار دارد اما كشور ايران به بركت نعمت ولايت فقيه در امنيت كامل به سر مي برد و بايد شكرگزار داشتن نعمت ولايت و امنيت در ايران بود.

به گفته وي بايد به خاطر داشتن نعمت ولايت فقيه كه همه كشورهاي مسلمان از آن محروم هستند سر به سجده شكر گذاشته و خداوند را به خاطر داشتن نعمت بزرگ ولايت فقيه شكرگزار باشيم.

حجت الاسلام صابري اراكي گفت: اگر امروز با وجود بحران هاي اقتصادي موجود، دانش آموزان و دانشجويان در امنيت كامل در مدارس و دانشگاه حاضر مي شوند و زندگي در ايران اسلامي روال عادي خودش را دارد به بركت ولايت فقيه و امنيت در ايران است.

وي يادآور شد: اگر امروز آيت الله نمازي سرباز امام زمان و سرباز نظام از كرسي تدريس در قم فاصله گرفته و از دادن رساله و مسائل ترقي و تعالي در جايگاه اجتهاد و مرجعيت چشم پوشي كرده و به عنوان سفير ولايت به كاشان آمده است، مردم كاشان بايد به خاطر داشتن نعمت نماينده ولي فقيه در كاشان شكرگزار باشند.

استاد حوزه علميه گفت: هيچكدام از علما و مجتهدين نيازي به تعريف كردن از سوي من طلبه ندارند اما آتش به اختيار بودن من حكم مي كند كه از مردم ايران و مردم كاشان بخواهيم به خاطر داشتن نعمت بزرگ ولايت فقيه و نعمت نماينده ولي فقيه در شهر خود و برخورداري از مسؤولان مومن و متعهد و مديران جهادي و ميداني شكرگزار باشند./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات