۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۸۴۵۹۸
استاندار نجف اعلام کرد؛

حضور ۳ میلیون زائر در مراسم ارتحال رسول اکرم

استاندار نجف اشرف از حضور بیش از ۳ میلیون زائر در مراسم ارتحال رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خبر داد.
حرم امام علی

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، لؤی الياسری استاندار نجف اشرف در نشستی خبری به همراه جمعی از مسؤولان امنیتی، خدماتی و سیاسی این استان از حضور بیش از 3 میلیون زائر داخلی و خارجی در شهر نجف اشرف خبر داد که برای حضور در مراسم رحلت جانگداز نبی اکرم حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) به زیارت بارگاه مطهر امیر المومنین علی بن ابی طالب (علیه السلام) مشرف شده اند.

وی افزود: بیش از 23 هزار نیرو امنیتی بسیج مردمی، پلیس و نیروهای زمینی و هوایی ارتش مسؤول تامین امنیت زائران و حفظ نظم و ثبات شهر مقدس نجف اشرف را طی این روزها داشتند.

استاندار نجف اشرف از همکاری مسؤولان آستان های مقدس علوی و مسجد مقدس کوفه، شورای، عشائر، علما و مردم نجف اشرف برای همکاری و همراهی در برگزاری مراسم ارتحال رسول اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) تقدیر و تشکر کرد.

یوسف شیخ راضی عضو اداره آستان مقدس علوی و رییس بخش اطلاع رسانی این آستان اعلام کرد که همه امکانات مورد نیاز زائران طی این روزها را فراهم کرده بودیم.

رییس بخش اطلاع رسانی آستان مقدس علوی خاطرنشان کرد: بیش از 100 هزار وعده غذایی میان زائران آستان مقدس علوی، صحن های حیدری، مسیر جنوبی «یاحسین» و برخی دیگر از مناطق نجف اشرف توزیع شد.

وی از اختصاص 50 اتوبوس برای انتقال زائران خبر داد و گفت: از 150 موکب که از استان های کربلا، بغداد، نجف و حله به حرم امیر المومنین آمده اند، استقبال شد.

یوسف شیخ راضی از حضور یک هزار خادم افتخاری از استان های بصره، مثنی، ذی قار، بغداد، بابل و دیوانیه برای خدمت به زائران ارتحال نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) خبر داد.

عضو اداره آستان مقدس علوی عنوان کرد: 10 ایستگاه پاسخگویی به سوالات دینی و شرعی در صحن مطهر علوی و خارج آن قرار داده شده است.

ارسال نظرات