۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۵۸۴۵۷۹
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

امام رضا مظهر رأفت و مهربانی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران به سیره اخلاقی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: هشتمین امام شیعیان مظهر رأفت و مهربانی است.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت سالروز شهادت امام رضا(ع) در نوشهر برگزار شد به سیره اخلاقی امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: هشتمین امام شیعیان مظهر رأفت و مهربانی است.

مسؤول مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که امام رضا(ع) تجلی کامل رحمانیت در جامعه هستند، افزود: امروز بارگاه ملکوتی این امام همام مأمن و پناهگاه انسان های گرفتار است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امام رضا(ع) دارای کرامات بسیاری هستند و این مسأله برای ملت بزرگ ایران به اثبات رسیده است، خاطرنشان کرد: آن امام همام به معنای واقعی ادامه دهنده سیره عملی پیامبر گرامی اسلام بودند.

حجت الاسلام مشایخ با بیان این که امام رضا(ع) از یک حلم و بردباری خاصی در برابر دشمنان داشتند، تصریح کرد: تلاش گسترده مأمون برای تخریب چهره هشتمین امام شیعیان با صبر و بردباری توطئه دشمن را خنثی کردند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت بهره گیری از سیره علمی و عملی امام رضا(ع) در زندگی تأکید کرد و گفت: راه رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اهل بیت(ع) منشأ خیر و نورانیت هستنند، بیان داشت: بهره گیری صحیح از سیره علمی و عملی اهل بیت(ع) عامل رشد و تعالی انسان و دور ماندن از انحراف و تباهی است.

حجت الاسلام مشایخ با تأکید براین که فرهنگ رضوی راه برون رفت از بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: آشنایی کامل با ابعاد فکری و اخلاقی ائمه اطهار(ع) سدی در برابر انحراف است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فرهنگ رضوی راه صحیح برخورد با آسیب ها و هجمه های دشمنان خواهد بود، تصریح کرد: امروز فرهنگ رضوی می تواند یکی از بهترین راه های تربیت معنوی جامعه به ویژه نسل جوان محسوب شود./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات