۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۸۴۵۶۳
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

امام حسن از هم پاشیدگی جبهه اسلام را نجات داد

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام حسن(ع) از هم پاشیدگی جبهه اسلام را نجات داد، گفت: حضرت در نهایت مظلومیت و غربت اجازه نداند که دشمنان اسلام را نابود کنند.
حجت الاسلام مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن(ع) که در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی با حضور این مرجع تقلید برگزار شد، گفت: پس از ادبار مردم به اهل بیت(ع) بعد از شهادت پیامبر اکرم(ص) شاهد موج عظیم جنگ نظامی و روانی بودیم.

وی افزود: اوج جنگ سختی که در مدینه آغاز شد در زمان سیدالشهدا(ع) بود و افراد با علم به این که حضرت چه جایگاهی دارند با بدترین وضع به شهادت رساندند، جنگ روانی و نرم با هدف این بود که حرمت اشخاص را از بین ببرند و کار به جایی رسید که سب و لعن به امیرمؤمنان در مأذنه ها و منابر علنی شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امام مجتبی(ع) برای دین خدا جان مبارک و آبروی خود را دادند، اظهار داشت: دشمنان هم به علی(ع) بد گفتند و هم با خاندان ایشان بدرفتاری کردند، هر اتفاقی که در عاشورا و کربلا به وجود آمد معلول اتفاقاتی است که در این ایام رخ داد.

وی ادامه داد: به واسطه این هجومی که صورت گرفت و تنزلی که برای اهل بیت(ع) دادند کار به جایی رسید که به صورت علنی در منابر و خطابه ها به امیرمؤمنان اهانت می کردند، اوج این اهانت ها در زمان امام مجتبی(ع) بود.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که صلح بر امام حسن مجتبی(ع) تحمیل شد، ابراز داشت: جریان حکمیت هم تحمیلی بود، اصلی ترین علت این مسائل دور شدن مردم از ولایت و امام است، امیرمؤمنان را وادار به حکمیت و امام مجتبی(ع) را وادار به صلح کردند.

وی عنوان کرد: امام مجتبی(ع) نامه وسخنرانی دارند که راضی به صلح نبودند اما ایشان را مجبور کردند، امام حسن(ع) یاری نداشتند و در غربت ایشان همین بس که قاتل حضرت همسر ایشان است، تمام مصیبت ها از ابتدا تا امروز عدم معرفت نسبت به امام است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انسان تنها در طریق ولایت به سعادت می رسد و الا دچار گمراهی و ضلالت خواهد شد، ظالمان بعد از پیامبر سعی کردند که مردم را از عترت جدا کنند، امام حسن(ع) غربت و مظلومیت را کشیدند و صلح را تحمیل کردند.

وی اضافه کرد: امام حسن(ع) حکومت را بر اثر فشار واگذار کرد اما در مقابل معاویه مقتدر ایستاد و فرمود اگر حکومت را واگذار کردم تصور نکن که ترسی وجود دارد بلکه تنها دلیل صلاح امت است، اطرافیان امام حسن(ع) به ایشان به اندازه ای بی معرفت بودند که حضرت می بایست علت را برای آن ها توضیح می داد.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان این که امام حسن(ع) از هم پاشیدگی جبهه اسلام را نجات داد، گفت: حضرت در نهایت مظلومیت و غربت اجازه نداند که دشمنان اسلام را نابود کنند./1323/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات