۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۸۴۵۵۵
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

سیره نبوی راه برون رفت جامعه بشری از بحران ها است

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نبی مکرم اسلام یک تحول عظیم در جهان بشریت ایجاد کردند، گفت: جهانی شدن امروز اسلام ناب را مرهون تلاش های اولیه پیامبر گرامی اسلام هستیم.
امام جمعه فریدونکنار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام  والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت رحلت پیامبر گرامی اسلام در فریدوکنار برگزار شد با اشاره به این که نبی مکرم اسلام یک تحول عظیم در جهان بشریت ایجاد کردند، گفت: جهانی شدن امروز اسلام ناب را مرهون تلاش های اولیه پیامبر گرامی اسلام هستیم.

وی با بیان این که زمانی پیام وحی به نبی مکرم اسلام ابلاغ شد که جامعه آن دوران در اوج جاهلیت به سر می بردند، افزود: اما تلاش های تبلیغی نبی مکرم اسلام، عدالت، برابری، برادری و مهربانی را در میان امت ترویج و گسترش داد.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که اعراب دوران جاهلیت انسان هایی خرافی، بت پرست و نادان بودند که پیامبر گرامی اسلام مسیر صحیح زندگی را به آنها نشان داد، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام با ابلاغ پیام وحی و کارهای تبلیغی، مردم را ظلمت و تاریکی به سمت  نور و روشنایی راهنمایی کرد.

نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام با ابلاغ پیام وحی به مردم از گسترش رذایل در جامعه آن دوران جلوگیری کرد و اخلاق، کرامت و انسانیت را به جامعه بازگرداند، گفت: پیامبر گرامی اسلام به عنوان یک مبلغ دین خدا به خوبی توانستند وظیفه و رسالت خود را جامعه آن دوران انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام در سیزده سال تبلیغ دین، مشکلات و سختی های بسیاری تحمل کردند، افزود: اگر آن تلاش ها و مجاهدت ها نبود امروز اسلام چنین جایگاهی را در جهان دارا نبود.

استاد سطح عالی حوزه علمیه مازندران با بیان این که پیامبر گرامی اسلام پیامبر رحمت و پیام آور صلح و صمیمیت بود، خاطرنشان کرد: ایشان یک هدیه الهی برای جامعه بشری بود که متأسفانه آن طور که شایسته بود از سیره ایشان در جامعه دینی بهره گرفته نشد.

حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام با رفتار و اخلاقی نیکو و گشوده با مردم سخن می گفتند، تصریح کرد: اخلاق اسلامی و پسندیده موجب شد تا نبی مکرم اسلام در میان مردم از یک جایگاه خاصی برخوردار باشند.

امام جمعه فریدونکنار با بیان این که نبی مکرم اسلام همواره با رأفت، مهربانی و رحمت با مردم رفتار می کردند، خاطرنشان کرد: همین شیوه رفتاری ایشان سبب جذب دل های مردم به سمت ایشان و معارف الهی شد./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات