۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۵۸۴۵۴۶
آیت الله جوادی آملی:

كشور به برکت انقلاب و جنگ تحمیلی از خواب بیدار شد| پرچم اهل بیت کشور را حفظ کرده است

حضرت آ‌یت الله جوادی ‌آملی تأکید کرد: كشور به لطف الهی و به برکت انقلاب و جنگ تحمیلی از خواب بیدار شد، اما بدانیم پرچم های یاعلی(ع)، یازهرا(س) و یاحسین(ع) پرچم سه رنگ کشور را حفظ کرد.
دیدار رئیس ستاد اربعین با مراجع تقلید و علماء

به گزارش خبرگزاری رسا، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت كشور و رییس ستاد اربعین با حضور در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله  جوادی آملی دیدار کرد.

حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار ضمن قدردانی از خدمات ستاد اربعین در خدمت رسانی به زائرین، در سخنانی اظهار داشت: اصل اول این است که ما طبق بیان قرآن كریم كه قانون اساسی جهان اسلام است، وظیفه داریم تا نفس می‌كشیم با سه حوزه محلی، منطقه ای و بین المللی رابطه داشته باشیم و بدانیم که در هر یک از این حوزه ها چگونه باید رفتار کنیم که قرآن کریم نحوه ارتباط صحیح با هر یک از این حوزه ها را یادآور شده است.

وی ادامه داد: اصل دوم این است که این كشور به لطف الهی و به برکت انقلاب و جنگ تحمیلی از خواب بیدار شد، اما ما باید بفهمیم آنچه پرچم سه رنگ کشور را حفظ کرد همین پرچم های یا علی(ع)، یا زهرا(س) و یا حسین(ع) است، ما حبّ وطن داریم اما این جزء نافله است، آنچه فریضه است، پرچم یا علی(ع) است. دشمن دو سال جنگ داخلی و هشت سال جنگ خارجی را بر ما تحمیل كرد و در واقع ما ده سال گرفتار جنگ بودیم، در تمام این مدت آنكه كار اساسی كرد و حرف اول را زد همین پرچم یا علی(ع) و یا زهرا(س) بود؛ یعنی اعتقاد به معاد كه پس از مرگ خبری است و انسان با مردن نمی‌پوسد بلکه از پوست به در می‌آید، انسان ابدی است و در نتیجه این موجود ابدی باید فكر ابدی داشته باشد و این تنها از دین ساخته است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این همه پادشاهان و حکومتها در طول تاریخ، ظهور کردند اما یك وجب خاك به نام اینها نمانده، اما ببینید حسین بن علی(ع) با دست خالی دنیا را گرفت، پس معلوم می‌شود خبری هست.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان با تاکید بر شناسایی مشکلات زائرین اربعین حسینی خواستار برنامه ریزی بیشتر جهت رفع آنها شد.

در ابتدای این دیدار ذوالفقاری به بیان گزارشی از خدمات ارائه شده به زائرین اربعین در عرصه های مختلف پرداخت.

ارسال نظرات