۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۸۴۵۴۴
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

هیأت های مذهبی پرچم دار گسترش معارف اهل بیت در جامعه هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که هیأت های مذهبی پرچم دار گسترش معارف دینی در جامعه محسوب می شوند، گفت: نقش این تشکیل های دینی در خنثی کردن هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان بسیار اثرگذار و تعیین کننده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصرشکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع هیأت های مذهبی استان با اشاره به اعزام بیست سه هزار مازندرانی در غالب 250 هیأت مذهبی به مشهد مقدس جهت برگزاری مراسم عزاداری ویژه دهه آخر صفر اظهار داشت: امروز هیأت های مذهبی پرچم دار و مروج فرهنگ اسلامی و ارزشمند ترین سرمایه اجتماعی برای نظام اسلامی هستند.

وی در ادامه با اشاره به سرکشی استاندار مازندران از هیئات مذهبی اعزامی به مشهد مقدس  طبق سنوات سال های گذشته، افزود: هدف از این سرکشی ها گفتگو و بررسی مشکلات هیئات مذهبی و فراهم سازی حضور مسئولین ارشداستان در جمع هیئات مذهبی اعزامی به مشهد است.

عضوشورای فرهنگ عمومی مازندران به موضوع اهمیت هیأت های مذهبی اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی ثمره جوشش و خروش همین هیأت های مذهبی است و امروز ایران اسلامی با تمسک به قرآن کریم و فرهنگ سیره اهل بیت(ع) در جهان جایگاه ممتازی را به خود اختصاص داده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیأت های مذهبی حلقه اتصال مردم با معارف اهل بیت(ع) در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: هیأت های مذهبی در رشد و گسترش فرهنگ دینی در جامعه بسیار اثرگذار و تعیین کننده هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که هیأت های مذهبی پرچم دار گسترش معارف دینی در جامعه محسوب می شوند، تصریح کرد: نقش این تشکیل های دینی در خنثی کردن هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان بسیار اثرگذار و تعیین کننده است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که فرهنگ حسینی با تلاش ها و  نقش آفرینی هیأت های مذهبی امروز گسترش یافته و فراگیر شده است، گفت: هیأت های مذهبی همواره در طول تاریخ، تریبون نشر معارف عاشورایی بوده و شور حسینی را زنده نگه داشته اند.

وی با اشاره به این که دشمن از نقش محوری هیأت های مذهبی در رشد معنویت در جامعه هراسان هستند، افزود: به همین دلیل تلاش می کنند تا با ورود خرافه و بدعت در این تشکل های دینی آنها را از اهداف اصلی خود بازدارند.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور میلیونی زائرین در پیاده روی اربعین حسینی به ویژه زائران ایران اسلامی خاطر نشان کرد: نظام استکباری سعی می کند نظام های دینی را در جهان ناکارآمد جلوه دهد، اما عشق به اهل بیت(ع) و باور به فرهنگ مقاومت و پایداری در امت اسلامی چشم جهانیان را خیره به خود کرده است./۹۵۰/د۱۰۳/ب۱

ارسال نظرات