۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۸۴۴۴۶
رییس حوزه علمیه خواهران دورود:

جزیره ای عمل کردن، از دلایل عدم مستقر شدن روحانیت در بلاد است

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با اشاره به اینکه وجود چند متولی در اعزام مبلغ به شهرستان ها موجب موازی کاری می شود، گفت: عدم هجرت طلاب و روحانیت از قم به شهرستان ها حاصل جزیره ای عمل کردن و وجود ضعف ها است.
اعزام مبلغ

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، رییس حوزه علمیه خواهران شهرستان دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزارس رسا در خرم آباد، با اشاره به بحث اعزام مبلغ بیان داشت: در حال حاضر چند دستگاه و نهاد فرهنگی متولی اعزام مبلغ هستند.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، دفتر تبلیغات و حوزه علمیه، نهاد رهبری و سپاه هر کدام بر اساس وظیفه خود در اعزام مبلغان نقش دارند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون اعزام مبلغان از قم به شهرستان ها در حال اجرا است، عنوان داشت: نیاز کشور بیش از این است و نبود امام جماعت در خیلی از مناطق شهری و روستایی نشانه ضعف در این زمینه است.

رییس حوزه علمیه خواهران دورود با اشاره به تلاش حوزه علمیه و دیگر نهادهای فرهنگی در بحث اعزام مبلغ خاطرنشان کرد: وجود ضعف ها نیازمند توجه بیشتری است و نبود بودجه و امکانات می تواند از دلایل وجود این ضعف ها باشد.

وی در ادامه با اشاره به حضور طلاب در قم اظهار داشت: این حضور به دلیل ادامه تحصیل بوده و امری ضروری است با وجود این در مناسبت های سال همواره فعالیت تبلیغی دارند.

حجت الاسلام الهی نژاد بر ضرورت رشد علمی در حوزه تأکید کرد و گفت: رسیدن به درجات عالی قدرت و قوت روحانیت به ادادمه تحصیل است و توفیق دین به این نیست که با سواد کم طلاب را در شهرستان ها مستقر سازیم.

وی با تأکید بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت تبلیغی قشری از روحانیت که توانایی تبلیغی را دارند و به درجاتی از علم رسیدند، ادامه داد: جامعه به حضور این افراد نیازمند است و آنان باید پاسخگو باشند و در مقابل حوزه نیز این قشر روحانیت را باید ملزوم به خروج از قم و حضور در دیگر مناطق نماید.

رییس حوزه علمیه شهرستان دورود بیان داشت: از دلایل وجود ضعف ها و عدم حضور روحانیت در همه بلاد نتیجه جزیره ای عمل کردن و موازی کاری است و در این حوزه باید تدبیری اندیشیده شود و همه زیر چتر یک مدریت عمل نمایند./9451//۲۰۳/خ

 

ارسال نظرات