۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۵۸۴۴۱۵
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

اربعین ظرفیت تبلیغی مناسبی برای مباحث تمدنی و استکبارستیزی است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: ظرفیت تبلیغ اربعین حسینی از نظر تهذیبی، معنوی و سیاسی بسیار بالا است؛ اما امیدواریم در آینده بتوانیم در اربعین مباحث تمدنی و استکبارستیزی را بیشتر مطرح کرده و جوانان و نوجوانان را به سمت گفتمان ظهور، جامعه مهدوی و وظایف منتظران سوق دهیم.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، دوشنبه‌شب در دیدار مبلغان اعزامی به اربعین با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، با اشاره به اقدامات صورت گرفته پیش از اعزام روحانیان مبلغ به اربعین، اظهار کرد: بیش از یک ماه مانده به اربعین حرکتی در فضای مجازی از سوی طلاب و جوانان آغاز شد، به‌گونه‌ای که هشتک اربعین تنها در فضای توییتر بیش از 30 میلیون بازدید داشت و 50 هزار تولید توییت و بازتوییت داشت.

وی افزود: همچنین با همکاری ستاد مردمی اربعین، موکب اصحاب خراسانی و روحانیان طرح هجرت در ایام محرم همایش‌های انگیزشی و آموزشی با رویکرد تبلیغ در بین مردم برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی برگزار شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: برگزاری کارگاه‌های ویژه روحانیان مبلغ با عنوان نصرت الحسین و برگزاری همایش زینبیون با همکاری بانوان مبلغ در شش منطقه با رویکرد کمک‌های ممکن به اربعین و مواکب از دیگر اقداماتی بود که پیش از اربعین امسال انجام شد.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا همایش «ما رایت الا جمیلا» با حضور بانوان اعزامی به کربلا و با هدف توجیه مبلغات و زائران خواهر برگزار شد.

به گفته حجت‌الاسلام سالاری مکی افزون بر این چند نشست همفکری و همکاری درباره محتوای تبلیغ در اربعین و مباحث تبلیغی در موکب اصحاب خراسانی هم در این مدت برگزار شد.

وی افزود: برپایی کارگاه آموزشی در بحث آشنایی با فرقه‌های انحرافی فعال در مسیر نجف تا کربلا ازجمله جریان احمدالحسن و جریان شیرازی با دعوت استاد از مشهد از دیگر اقداماتی بود که پیش از فرارسیدن اربعین از سوی حوزه علمیه استان انجام شد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه اظهار کرد: ظرفیت تبلیغ اربعین حسینی از نظر تهذیبی و معنوی و همچنین روشن گری معنوی و سیاسی بسیار بالا است و امیدواریم در آینده بتوانیم با استفاده از ظرفیت تبلیغی اربعین مباحث تمدنی و استکبارستیزی را بیشتر مطرح کرده و جوانان و نوجوانان را در مباحث اندیشگی به سمت گفتمان ظهور، جامعه مهدوی و وظایف منتظران سوق دهیم، زیرا این ظرفیت در اربعین وجود دارد./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات