۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۸۴۳۷۹
امام جمعه چالوس:

موفقیت طلاب نیازمند تلاش و مجاهدت است

امام جمعه چالوس با اشاره به این که بدون تلاش و مجاهدت طلاب در عرصه علم آموزی موفق نخواهند شد، گفت: اگر می خواهیم طلبه ای نخبه و مهذب در حوزه باشیم باید به سیره عملی عالمان و مراجع دینی به خوبی توجه کنیم.
امام جمعه چالوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید احمد جباری، امام جمعه چالوس امروز در درس اخلاق خود در مدرسه علمیه امام صادق(ع) این شهرستان با اشاره به در پیش بودن سالروز رحلت نبی مکرم اسلام و همچنین شهادت امام رضا و امام حسن مجتبی(ع) بر ضرورت بهره گیری حداکثری از سیره اهل بیت(ع) درزندگی از سوی طلاب تأکید کرد.

وی با بیان این که سراسر زندگی یک طلبه باید سرشار از سیره اهل بیت(ع) باشد، افزود: ائمه معصومین(ع) مسیر صحیح زندگی کردن را به امت خود نشان دادند و رسیدن به رستگاری و سعادت در گرو حرکت در همین مسیر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فاصله گرفتن از معارف اهل بیت(ع) با خسران همراه خواهد بود، خاطرنشان کرد: فردی که در همه امور زندگی فردی و اجتماعی خود از معارف اهل بیت(ع) تبعیت کند به طور حتم سعادتمند خواهد شد.

امام جمعه چالوس در بخش دیگری از سخنان خود طلاب را به مطالعه دقیق سیره علمی و عملی علما و فقهای دینی تشویق و ترغیب کرد و افزود: طلبه برای موفقیت به الگوی عملی نیاز دارد و بهتر از علمای دین برای طلاب وجود ندارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که مسیر موفقیت در حوزه طولانی است و نباید تصور کرد که به آسانی موفقیت ها نصیبمان خواهد شد، خاطرنشان کرد: طلبه برای موفقیت در هر مرحله از عمر طلبگی خود باید مجاهدت و ممارست کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بدون تلاش و مجاهدت طلاب در عرصه علم آموزی موفق نخواهند شد، افزود: اگر می خواهیم طلبه ای نخبه و مهذب در حوزه باشیم باید به سیره عملی عالمان و مراجع دینی به خوبی توجه کنیم.

امام جمعه چالوس در ادامه سخنن خود  با تأکید براین که معنویت و اخلاق باید در اولویت برنامه های حوزه قرار گیرد، گفت: حوزه برای تربیت و پرورش طلاب در تراز انقلاب اسلامی باید به این اصول مهم توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که متأسفانه برخی طلاب باید مطالعه و مباحثه در حوزه را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: رشد و تقویت بنیه علمی یک طلبه در گرو توجه عمیق به این دو سنت کهن حوزه های علمیه است./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات