۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۵۸۴۲۶۲

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

گلایه امام جمعه آیسک از وضعیت بهداشت و درمان، ۲۰۰ میلیون تومان کمک به کتابخانه های قاینات و احداث مجتمع فرهنگی آرامستان روی میز شورا عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، امام جمعه آیسک از تعطیلی داروخانه و کندی پروژه احداث ساختمان جدید مرکز جامع سلامت این شهر گلایه کرد.

حجت الاسلام رادمرد به مشکلات درمانی آیسک اشاره و اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده قرار است از 19 آبان شیفت دوم مرکز درمانی با حضور پرستار فعال شود و در ادامه کار شاهد حضور پزشک نیز در شیفت عصر باشیم.

وی افزود: تعطیل شدن داروخانه در آیسک سبب به وجود آمدن مشکلات و تحمیل هزینه هایی بر مردم شده است. به گفته وی هر چند مسئولان در این زمینه پیگیری هایی را انجام داده اند اما باید با جدیت بیشتر همچنان پیگیر حل مشکل و دایر شدن داروخانه در شهر باشند.

مام جمعه آیسک با گلایه از مسئولان استانی و شهرستانی در زمینه روند احداث ساختمان جدید مرکز جامع سلامت آیسک گفت: کندی ساخت این پروژه سبب شده است مردم فکر کنند این پروژه به طور کامل متوقف شده است بنابراین از مسئولان مرتبط خواستار پیگیری این موضوع هستیم.

200 میلیون تومان کمک به کتابخانه های قاینات 

رئیس اداره امور کتابخانه های عمومی قاینات با بیان اینکه خیران از ابتدای امسال 200 میلیون تومان به کتابخانه های عمومی قاینات کمک کردند، گفت: قسمتی از منابع و تجهیزات کتابخانه های عمومی توسط خیران تامین می شود و از ابتدای امسال 200 میلیون تومان در قاین جمع آوری  که از این میزان 100 میلیون تومان توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی برای خرید پنج هزار نسخه کتاب لوکس تامین شده است.

مددی 60 میلیون تومان را هم از کمک های اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران بیان کرد که برای سه هزار نسخه کتاب هزینه شده است.

علاوه بر این موسسه مهر گیتی، پنج دستگاه رایانه به ارزش 12 میلیون تومان و سه هزار و 600 نسخه کتاب به ارزش 28 میلیون تومان به کتابخانه های عمومی کمک کرده است.

احداث مجتمع فرهنگی آرامستان روی میز شورا

کلیات احداث مسجد جامع یا مجتمع فرهنگی در ضلع شمالی آرامستان فعلی بیرجند از محل بودجه عمرانی شهرداری در جلسه روز گذشته شورای اسلامی بیرجند مطرح شد و اعضا با به کارگیری مشاور برای طراحی  مجتمع فرهنگی آرامستان بیرجند موافقت کردند.

شهردار بیرجند گفت: هر چند تغییراتی در سالن آقایان آرامستان ایجاد شده است اما فضای خواهران همچنان کم است.

جاوید در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با انتخاب پیمانکار جدید تکلیف مبالغ پرداختی شهروندان برای استفاده از پارکینگ در قالب شارژ چه می شود، گفت: در تنظیم قرارداد پیمانکار قبلی سهل انگاری شده است و سیستم پیمانکار قبلی در دسترس شهرداری نیست.

حجت الاسلام «عبدالرزاق‌نژاد» عضو شورا نیز گفت: در زمینه احداث میدان ابوذر و پارک خطی بیرجند سوال هایی در اذهان مردم مطرح است بنابراین توسعه شهر باید منطقی باشد.

مسئولیت جوانان در حفظ انقلاب سنگین تر از نسل گذشته است

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند گفت: جوانان با توجه به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری که فرمودند "ترس از استکبار و آمریکا در تمام دنیا ریخته " وارد بر میدان شده اند و ما نیز به عنوان یک ایرانی باید تلاش کنیم کشور خود را بسازیم و به وظایف خود عمل کنیم.

حجت الاسلام علیجان دلدار، مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند در حاشیه راهپیمایی 13 آبان اظهار کرد: به تعبیر قرآن ظلم کردن و ظلم پذیرفتن جایز نیست، لذا باید از مظلوم دفاع کرد و در برابر ظلم و استکبار جهانی ایستاد و عزت خود را حفظ کرد.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند  خاطرنشان کرد: جوانان با توجه به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری که فرمودند "ترس از استکبار و آمریکا در تمام دنیا ریخته " وارد بر میدان شده اند و ما نیز به عنوان یک ایرانی باید تلاش کنیم کشور خود را بسازیم و به وظایف خود عمل کنیم.

وی با بیان وظیفه نسل چهارم انقلاب در برابر انقلاب گفت: نسل چهارم انقلاب از نسل های پیشین وظیفه سنگین تری بر دوش دارند، زیرا به دست آوردن یک نعمت از حفظ کردن آن آسان تر است.

مدیر مدرسه علمیه رضویه بیرجند ادامه داد: نسل چهارم باید مبتنی بر آن مجاهدت ها و حراست های نسل های قبلی که برای حفظ انقلاب انجام دادند گام بردارند و برای پیشرفت نظام تلاش کنند./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات