۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۸
کد خبر: ۵۸۴۱۴۱
تولیت آستان قدس رضوی:

آرایش کشور متناسب با جنگ روانی و اقتصادی دشمن باشد/ راه امید دادن به مردم، سخنرانی نیست

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که امید واقعی دادن به مردم با سخنرانی نیست بلکه با اقدام و عمل است، گفت: باید نوع آرایش کشور متناسب با جنگ‌های روانی و اقتصادی دشمنان باشد.
سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در مدرسه معصومیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری امشب در شورای راهبری اقتصادمقاومتی خراسان جنوبی اظهار داشت: امروز عرصه مسائل اقتصادی، عرصه‌ای است که باید در آن حرکت جهادی صورت بگیرد چرا که با فعالیت زودگذر روزمره گره‌ای باز نمی‌شود.

وی گفت: ایران اسلامی دشمنی پیش رو دارد که درصدد است کشور را در مسائل اقتصادی هم متوقف و هم عمل و هم اقدام کند و هم بدون اینکه موضوعات با بخش‌نامه و دستورالعمل باشد، تک تک افراد آن‌ها وارد عمل می‌شوند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه آمریکا با تهدیدات خود سایر کشورها را از هرگونه داشتن ارتباط با ایران بازمی‌دارند، افزود: کار آن‌ها، دیپلماسی نیست بلکه یک حرکت اقدامی است که امروز آثار آن را در بخش‌های مختلف اقتصادی شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: آنچه که باید در جامعه به آن توجه شود نوع آرایش است و باید نوع آرایش کشور متناسب با جنگ‌های روانی و اقتصادی دشمنان باشد و اگر آرایش کشور متناسب با جنگ اقتصادی نباشد شاید به توفیقاتی دست پیدا نکنیم.

وی ادامه داد: از ناحیه مقام معظم رهبری به دستگاه‌های اجرایی اتمام حجت شد و این اتمام حجت نه در سخن بلکه در عمل بود و آنچه که کار جهادی و جمعی بود ایشان انجام دادند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بخش‌های مختلف جامعه باید حس ایستادگی، مقاومت، ابتکار، خلاقیت و نوآوری داشته باشند و باید تمام ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه، ظرفیت‌های همکاری و همدلی، ظرفیت‌های علم و اقتصاد و سیاست استفاده شود و با پیوند این ظرفیت‌ها به هم بسیاری از راه‌ها باز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: اگر یک شرکت و کارگاهی به بخش خصوصی واگذار شود باید بدانیم این تازه ابتدای کار است و خود توانمندسازی و حمایت از این بخش که متولی و متصدی شده مهم است و اگر این بخش را رها کنیم به طور قطع کارگاه نیز تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث حمایت از بخش خصوصی مهم است، گفت: هر جا از کشور که به مردم نقشی دادیم در آن حوزه به موفقیت رسیدیم؛ باید به مردم اعتماد کنیم و به آن‌ها نقش بدهیم.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: در عرصه‌های اقتصادی باید نقش مردم را باور کنیم تا مردم کارها را پیش ببرند و اگر دولت نیز نقش نظارتی و حمایتی داشته باشد به طور قطع گره‌ها باز می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه به طور قطع جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان موفق می‌شود، بیان کرد: امید واقعی دادن به مردم با سخنرانی نیست بلکه با اقدام و عمل است و مردم باید ببینند که میدان‌داران و جهادگران عرصه اقتصادمقاومتی خود پیشتازانی هستند که گره‌ها را باز می‌کنند.

وی عنوان کرد: سند آمایش که دانشگاه بیرجند انجام داده معلوم است علم می‌خواهد همراه با روستا و بازار حرکت کند و باید پیوند میان علم با بازار و روستا وجود داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در ابتدای ورود بنده به مشهد در سال 95 این احساس را کردیم که باید مشکل زائران کم درآمد حل شود از این رو زمینی از طرف آستان قدس برای ساخت مهمانسرا در نظر گرفته شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: مسکن یک صنعت پیشتاز است یعنی مسکن، اقتصاد را جلو می‌برد و شاید در برخی از کارهایی که از سوی آستان قدس رضوی آغاز شده تاکنون صدها کارگاه فعال و برای صدها نفر اشتغالزایی شده است.

وی گفت: هیچ چاره‌ای در کشور نداریم جز اینکه افزایش نقدینگی را به سمت تولید ببریم تا رونق صورت بگیرد و مشکلات مردم کاهش پیدا کند.

تولیت آستان قدس رضوی اذعان داشت: در بسیاری از جریانات مختلف برخی می‌‌گفتند فلان کار انجام نمی‌شود اما وقتی فرزندان جهادی این کشور وارد عرصه شدند، فهمیدند که این کار انجام می‌شود و جوانان نتوانستن را تبدیل به توانستن کردند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: برای انجام کارها سه اصل جزمیت علمی، عزم عملی و عزم دوراندیشی لازم است و این سه اصل، اصول اساسی هستند که می‌تواند کارها را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان جواب می‌دهد، گفت: تمام نسل‌ها باید بدانند که وعده الهی برای ایستادگی در مقابل دشمنان تحقق پیدا می‌کند.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری افزود: دشمنان جنگ سخت علیه کشور انجام دادند که موفق نشدند و در جنگ نرم نیز با امپراتوری رسانه‌ سال‌ها کار کردند ولی به نتیجه‌ای نرسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه جنگ سخت بسیار پرهزینه و نفرت انگیز است و جنگ نرم نیز هزینه‌بر و هم دیربازده است، ادامه داد: انسجام ملی و وحدت و یکپارچگی در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی سه ماموریت اصلی کار فرهنگی، رسیدگی به محرومان و نیازمندان و توجه به موضوع زیارت را بر عهده دارد، افزود: آستان قدس رضوی پروژه‌هایی در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی دنبال می‌کند و این آمادگی را داریم که تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: از سال 95 تاکنون بیش از 800 هزار نفر زیارت اولی از سراسر کشور به مشهد مقدس مشرف شدند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات