۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۸۴۱۲۳

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

برگزاری یادواره شهدای دانش آموز بشرویه، ریشه ۱۳ آبان در اربعین و محرم و تبدیل بیرجند به شهر کتاب ایران عناوین برخی از اخبار کوتاه خراسان جنوبی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه بشرویه در یادواره شهدای دانش آموز بشرویه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده گفت: اقتدار امروز برگرفته از خون شهداست و همه مدیون این رشادت ها هستیم.

سرگرد خبازی افزود: دانش آموزان باید راه شهدا را ادامه دهند و اکنون جنگ و جبهه به سمت جنگ فرهنگی و اقتصادی رفته است طوری که دشمنان تلاش می کنند در عرصه علم و دانش قدرتمندتر از قبل حاضر شوند. وی اهمیت بزرگداشت روز جهانی استکبارستیزی و 13 آبان را بسیار مهم دانست و ادامه داد: وظیفه همه است که در این راهپیمایی شرکت کنند و مشت محکمی بر دهان استکبار بزنند.

حجت الاسلام رضایی سخنران و طلبه حوزه علمیه ملا عبدالله تونی بشروی نیز بر اهمیت راه شهدا و بنیان گذار انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در راه پیشبرد اهداف اسلام و ائمه اطهار(ع) باید همه تلاش کنیم.

13آبان ریشه در اربعین و محرم دارد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوسف در جلسه برنامه ریزی یوم الله 13 آبان این شهرستان با اشاره به توطئه های دشمن در آستانه 40 سالگی انقلاب گفت: آمریکا هر روز فشارهای اقتصادی و تحریم ها را تشدید می کند تا شاید خاطرات شیرین ملت ایران را در 13 آبان و 22 بهمن، تلخ کند و انقلاب به 40 سالگی نرسد ولی کور خوانده است و نمی داند که مردم و به ویژه دانش آموزان، دانشجویان و قشر جوان با شور و هیجانی بیشتر از سال های قبل به صحنه می آیند.

حجت الاسلام نبئی از مردم دعوت کرد همان طور که تاکنون در همه صحنه های انقلاب حضور صد درصدی داشته اند در راهپیمایی 13 آبان امسال نیز پر شورتر از گذشته شرکت کنند تا این مراسم باشکوه تر از سال های قبل برگزار شود.

وی افزود: ملت ایران هویت خود را از عاشورا، اربعین، محرم و صفر گرفته است و 13 آبان ریشه در این وقایع مهم تاریخی اسلام دارد. 

بیرجند شهر کتاب ایران می شود

با توجه به پیشینه تاریخی، فرهنگی و مذهبی بیرجند، این شهر استحقاق تبدیل شدن به شهر کتاب ایران را دارد و این اقدام می تواند کمک بسزایی در ارتقای شاخص مطالعه در استان داشته باشد.

شهردار بیرجند در نشست هم اندیشی با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از حمایت همه جانبه و همکاری در طرح معرفی بیرجند به عنوان شهر کتاب ایران خبر داد و گفت: رشد و توسعه جوامع نیازمند ارتقای آگاهی مردم است و ترویج مطالعه و کتاب خوانی با افزایش سطح آگاهی همراه است.

جاوید اظهار کرد: در طرح هایی که در آینده به عنوان پیاده راه جمهوری، به سازی پارک جنگلی و ایجاد پارک خطی انجام می شود فضاهایی در نظر گرفته شده است که امکان واگذاری با عنوان گذرهای فرهنگ و هنر وجود دارد.

مانور اتحاد شیعیان

امام جمعه حاجی آباد به قدرت نمایی پیاده روی اربعین اشاره و آن را حماسه ای فوق تصور و مانور عظمت، اقتدار و اتحاد شیعیان اعلام کرد.

حجت الاسلام مرتضایی نیا به سالروز شهادت محمد حسین فهمیده؛ روز نوجوان و هفته بسیج دانش آموزی اشاره کرد و افزود: آن شهید، الگوی شایسته ای برای نوجوانان و جوانان است.

وی در بخش دیگر سخنانش، 13 آبان را روز شکوفایی جوان مومن انقلابی دانست و تاکید کرد: راهپیمایی این روز فرصت دیگری برای فریاد کشیدن بر سر آمریکاست./9314/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات