۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۵۸۳۸۰۶
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

پیام سیاسی پیاده روی اربعین حسینی عزت‌مداری جامعه اسلامی است

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه پیام سیاسی پیاده روی اربعین حسینی عزت‌مداری جامعه اسلامی است، گفت: جامعه اسلامی باید به صورت یک‌پارچه و متحد مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و به سوی تمدن نوین حرکت کنند.
حجت الاسلام دیرباز

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز در مورد نقش بصیرت در جاودانگی قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: این ایام مصادف با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) است که به عنوان اربعین عزای حسینی مطرح شده و بسیاری از مردم از کشورهای مختلف به زیارت و پابوس امام علی(ع) و امام حسین(ع) مشرف شده‌اند و هر سال پرشکوه‌تر از سال گذشته برپا می‌شود.

وی افزود: زیارت اربعین سالیان سال بین مردم رواج داشته و منشا آن از امامان معصوم (ع) وارد شده که فرموده‌اند یکی از نشانه‌های مومن زیارت اربعین است.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مردم وقتی در این مراسمات شرکت می‌کنند این مسئله به کل دنیا مطرح می‌شود که این زیارت و پیاده‌روی چرا و برای چه‌کسی است و در نتیجه پیگیری و پرس‌‌وجو می‌کنند تا واقعیت قیام امام حسین (ع) را بدانند.

وی عنوان کرد: از جمله ویژگی مشترک بین انسان‌ها این است که دوست ندارد تحقیر شوند مسلما همه دوست دارند با عزت و احترام زندگی کرده و از طرفی دیگر خداوند متعال نیز عزت برای انسان‌ها تامین می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز افزود: افرادی که روحیه عزت‌مداری و یا ظلم‌ستیزی دارند، گروه‌هایی که برای دستورات خداوند ارزش و احترام قائل بوده و انسان‌هایی که در تلاش هستند حق کسی با ظلم ضایع نشود، تمامی این موارد یک بصیرت و آگاهی و بینشی است که آنها را به سوی قیام امام حسین (ع) جذب می‌کنند.

وی با اشاره به اهداف و شعار فلسفه امام حسین (ع) در قیام کربلا، بیان کرد: تمام انسان‌ها وارسته که بصیرت و بینایی دارند و باطن  و آینده امور را می‌بیند امام حسین (ع) برای آنها به عنوان چراغ راهنما و کشتی نجات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز مهمترین پیام عاشورایی را شعارهای امام حسین (ع) دانست و گفت: امام حسین (ع) می‌فرماید، من قیام کرده‌ام تا امت جد خود را که انحرافاتی که در آن پیش آمده بوده از بین ببرم و امورات آنها را ساماندهی و باعث پیشرفت امت خود شوم.

وی تصریح کرد: ذلت و پستی از خاندان پیامبر(ع) دور است، پس وقتی به این پیام‌ها دقت می‌کنیم می‌فهمیم که پیام عاشورا چیست، مهمترین پیام عاشورا این است که قیام و حرکت ما کسب رضایت خدای متعال باشد و همچنین با عزت و سربلندی زندگی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز با بیان این‌که دفاع از دین و فداکاری در راه آن از مهم‌ترین آموزه‌های قیام حضرت سیدالشهدا است، گفت: امام حسین حرکت تاریخی خود را با تدبیر، روشنگری و همتی بلند آغاز کرد و باوجود آگاهی از سرانجام این مسیر و شهادت در راه خدا، هدف خود را حاکمیت قرآن و سنت نبوی، بیان کرد و نشان داد که نباید به بهانه حفظ جان در دفاع از مظلومان و دین خدا، کوتاهی و مسامحه کرد.

وی در مورد ضرورت بصیرت و دشمن‌شناسی به تاسی از قیام امام حسین در جامعه امروزی اشاره کرد و گفت: درس‌هایی که امام خمینی (ره) به ما داد و نباید هیچگاه فراموش شود، اول قیام در مقابل ظلم و ستم بوده و این همان چیزی است که تمام انبیای الهی برای آن آمدند و امام بزرگوار با تاسی از جد بزرگوارش در مقابل این پلیدی ایستاد و شهید داد تا انقلاب اسلامی پیروز و ابدی باشد.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: آن چیزی که در اینجا حائز اهمیت ویژه‌ای است؛ ایستادگی همراه با اعتقاد و برای خدا مقاومت کردن است که ارزش بسیاری پیدا می‌کند و هم اکنون با وجود وضعیت اقتصادی کشور و بیکاری و تهاجم فرهنگی، ملت هم‌چنان ایستاده و از مقام معظم رهبری حمایت می‌کنند و می‌توان در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرد.

وی بیان کرد: پیام اربعین نیز همان پیام سیدالشهدا(ع) را داشت، پیام اصلی عزت و سربلندی، وحدت و هم‌بستگی امت اسلامی بود که هم‌اکنون این وحدت و هم‌بستگی در پیاده‌روی اربعین صریح و روشن مشاهده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز تصریح کرد: در مسیر پیاده‌روی اربعین افرادی را می‌توان از پیروان مذاهب دیگر و ملیت‌های گوناگون مشاهده کرد و این شکوه و عظمت هر روز در حال افزایش است و از مسئولان و مردم می‌خواهیم همه دست‌به‌دست هم بدهند تا مراسم اربعین هر سال بهتر از سال گذشته برگزار شود.

وی پیام سیاسی پیاده روی اربعین حسینی را عزت‌مداری جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: جامعه اسلامی باید به صورت یک‌پارچه و متحد مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده و به سوی تمدن نوین حرکت کنند تا امت و جامعه اسلامی پیروز و سربلند بوده و همیشه دنیایی همراه به مهربانی و انسانیت و عزت برقرار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز عنوان کرد: هم‌اکنون استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل مخالف صلح و دوستی در جامعه اسلامی بوده و درصدد نابودی آن هستند تا خودشان بر آن آقایی و چپاول کنند در حالی که امت اسلامی هیچ وقت ذلت و خواری را نمی‌پذیرد.

وی گفت: امروز راهپیمایی اربعین با تمام عظمت در بایکوت خبری قرار گرفته است و هر کسی که در پیاده‌روی اربعین شرکت کرده با ارسال تصاویر و برخی مطالب برای دوستان و آشنایان خود آنها را نیز علاقه‌مند برای شرکت در پیاده‌روی اربعین کرده است تا خود از نزدیک اقتدار و وحدت مسلمانان را ببینند.

نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری در پایان افزود: پیاده روی اربعین به عنوان یک عمل مقدس که نهایت عرض ادب مسلمانان و غیر مسلمانان به امام حسین (ع) است را نشان می‌دهد و همچنین نماد بسیار مناسبی جهت به تصویر کشیدن اتحاد جامعه شیعه و سنی در سطح دنیا است.

منبع: فارس

ارسال نظرات