۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۸۳۵۴۳
استاد حوزه علمیه:

دشمن از حرکت مردمی اربعین وحشت دارد

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با اشاره به اثرگذاری حرکت اربعین حسینی و تجمع میلیونی زائران، گفت: اربعین در تاریخ ثبت شده؛ اما دشمنان هم همیشه از حرکت‌های مردمی به‌ویژه حرکت‌های جمعی مسلمانان دچار ترس بوده‌اند.
اربعین

حجت‌الاسلام علی محمدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی، بر گرامیداشت شایسته این ایام و بهره‌گیری حداکثری از این فرصت برای ارتقای بعد معنوی فردی و اجتماعی تأکید کرد.

وی با اشاره به اثرگذاری حرکت اربعین حسینی و تجمع میلیونی زائران، افزود: اربعین در تاریخ ثبت شده؛ اما دشمنان هم همیشه از حرکت‌های مردمی به‌ویژه حرکت‌های جمعی مسلمانان دچار ترس بوده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه درواقع حرکت مردمی اربعین پشتوانه قیام عاشورای حسینی است، به جایگاه اربعین حسینی در آیین‌های مسلمانان اشاره کرد و گفت: اربعین حج ناتمام عاشقان حسینی است.

وی با اشاره به شبهات مطروحه از جانب استکبار و رواج اسلام هراسی و خصوصاً شیعه هراسی از جانب آن‌ها اظهار داشت: لازم است همه اقشار جامعه آگاهی و تسلط کاملی به بحث اربعین و دهه آخر صفر داشته باشند تا در برخورد با این مسائل دچار اشتباه نشوند.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: بر این اساس باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که زائران حسینی در طول مسیر پیاده‌روی با حضور خادمان هیچ‌گونه دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با شور و شعور حسینی موجود موکب‌های برپاشده در طول مسیر خدمت‌رسانی می‌کنند و این مختص به یک شهر و یا استان نیست؛ زیرا کار حسینی کاری عاشقانه بوده و زمان و مکان نمی‌شناسد.

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: در این راستا موکب شهدای خراسان شمالی در مرز مهران و دو موکب قمر بنی‌هاشم و اصحاب خراسان شمالی در کربلا پذیرای زائران اربعین حسینی هستند.

به گفته وی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در اربعین سال جاری ده هزار زائر اربعین حسینی در سه موکب این استان اسکان داده می‌شوند./9314/ت۳۰۳/ق

ارسال نظرات