۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۵۸۲۸۸۶
کارشناس ارشد حقوق بین الملل:

جهانی سازی و جهانی شدن روح حاکم بر معاهدات بین المللی است

حجت الاسلام باقرزاده جهانی شده و جهانی سازی را روح حاکم بر معاهدات بین المللی دانست و گفت: دنیای استکبار به دنبال جهانی سازی و کشورهای ذلت پذیر به دنبال جهانی شدن هستند.
حجت الاسلام محمد رضا باقر زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام باقرزاده در همایش نه به بن بست FATF که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان برگزار شد، با بیان این که روح حاکم در معاهدات بین الملی جهانی شدن و جهانی سازی است، گفت: دنیای استکبار به دنبال جهانی سازی و کشورهای ذلت پذیر دنیا به دنبال جهانی شدن هستند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ادامه داد: کشورهایی که به دنبال جهانی شدن هستند می گویند امروزه دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است بنابراین مجبور هستیم براساس قواعد این دهکده رفتار کنیم؛ زمانی که دهکده مطرح می شود کدخدایی نیز خواهد داشت که باید طبق میل او عمل کرد بنابراین رضایت کدخدا نیز مطرح می شود.

وی با تصریح بر این که تمامی اتفاقاتی که امروزه رخ می دهد جهت تکمیل شدن نظریه جهانی است، اظهار کرد: سند 2030 در زمینه فرهنگ جهانی و FATF در زمینه مبارزه با منابع مالی تروریسم است یعنی ما باید در مقابل تعریفی که دنیا از تروریسم می کند در جبهه مبارزه با تروریسم قرار بگیریم و مراد از دنیا سازمان ملل و شورای امنیت قوه مجریه آن است.

کارشناس ارشد حقوق بین الملل با بیان این که شیعه نمی تواند به دنبال جهانی شدن باشد بلکه باید به دنبال جهانی سازی باشد، تبیین کرد: شیعه بر اساس فرهنگ مهدویت به دنبال جهانی سازی است و می خواهد همه دنیا را به رنگ حضرت مهدی(عج) درآورد و به عبارت دیگر منتظر روزی است که دنیا را به رنگ توحید در آورد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در عقبه تاریخی شاهد تقابل دو مدعی جهانی سازی هستیم، نخست نظام استکبار است که بیان شد و دیگری جهان اسلام است که بسیاری از آنها در خواب غفلت هستند اما جبهه انقلاب درصدد است که جهان را به رنگ خودش در آورد بنابراین دو جبهه جهانی سازی در برابرهم قرار  دارند.

حجت الاسلام باقرزاده ادامه داد: هیچ  گونه راهی وجود ندارد غیر از این که یا در جبهه جهان استکبار و جریان جهانی سازی فرهنگ غربی قرار گیریم یا این که با انقلابی گری و مقاومت در کنار فرزندان اسلامی همانند فاطمیون، زینبیون و جریان مقاومت در لبنان، یمن و فلسطین در تقابل با جریان جهانی ساز استکباری قرار گیریم که به گمان خودش تبعات جهان سازی را به سرعت تکمیل می کند و تنها قطعه ای که دارد مقاومت می کند جریان شیعه اسلام است.

وی ادامه داد: برخی گمان می کنند انقلابی گری یعنی زیر سم اسب رفتن در حالی که تنها راه زندگی کردن عاشورایی بودن است اما عاشورایی زندگی کردن دو گونه است یک عاشورا مربوط به امام حسین(ع) است و یک عاشورا در اخرالزمان است.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: شاخصه های هر دو عاشورا یکی است اما در عاشورای حسینی سر امام حسین(ع) بالای نیزه رفت اما در عاشورای آخر الزمان سرهای طرف مقابل بر روی نیزه ها خواهد بود و جبهه استکبار شکست خواهد خورد و انتقام مظلومیت امام حسین(ع) گرفته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: طرفداران FATF  می گویند ما نیز مصلحت کشور را می دانیم و از جنگ بزرگ جلوگیری کردیم و بسیار می گویند ما سایه جنگ را از روی کشور برداشتیم یا این که می گویند اگر ما نبودیم برجام نبود و جنگ صورت می گرفت همچنین آقای ظریف می گوید تضمین نمی دهیم اما بهانه را می گیرد؛ زمانی  می گفتند تنش  زدایی امروزه می گویند بهانه  زدایی.

کارشناس ارشد حقوق بین الملل اضافه کرد: امروزه آقای ظریف منادی صلح است که در سوریه به عنوان پادوی صلح عمل می کرد و صلح نیز به قدری دلنشین است که از انسان قهرمان می سازد در حالی که یکی از علت های جنگ ترسیدن طرف مقابل از جنگ و ضعیف شدن آن است و این سیگنال ها خودش باعث جنگ است.

وی با اشاره به حق شرط در معاهده FATF بیان کرد: حق شرط همان شرط ضمن عقد است و شرط ضمن عقد در صورتی  که مخالف مقتضای عقد نباشد صحیح است در غیراین صورت قابل قبول نیست زمانی که گفته می شود نباید تأمین مالی تروریسم داشته باشید منظور تروریسم از منظر استکبار است و ما نیز نمی توانیم با آن مخالفت کنیم از سوی دیگر تمام کشورها بایداین حق شرط را بپذیرند آیا اسرائیل و عربستان این حق شرط راخواهند پذیرفت./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات