۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۵۸۲۸۴۸
حجت الاسلام مهدوی کنی:

آیت الله مهدوی کنی به هیچ کدام از مقامات خود وابستگی نداشت

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با بیان دیدگاه مرحوم آیت الله مهدوی کنی در زمینه روحیه انقلابی گری گفت: ایشان برای رصد میزان انقلابی گری اشخاص به رفتارشان در زمینه مبارزه با استکبار و اطاعت از رهبر معظم انقلاب توجه می کرد.
حجت الاسلام مهدوی کنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید مهدوی کنی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران شاخصه های رفتاری مرحوم آیت الله مهدوی کنی را الگویی برای جامعه دانست و گفت: ایشان در نهایت رعایت اصول اخلاقی آن چه را که برای جامعه اسلامی لازم می دانست به صورت صریح بیان می کرد.

رییس دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله مهدوی کنی به سیره مرحوم آیت الله مهدوی کنی در زمینه رفتار سیاسی اشاره و عنوان کرد: ایشان همواره افراد را از بدگمانی در زمینه های سیاسی برحذر می داشت و ملاک تشخیص صحت و بطلان عملکرد افراد را در نفس عملشان می دانست و افزون بر همه این ها هیچگاه به مخالفان خود بی احترامی نمی کرد و از دیگر مسؤولان نیز می خواست تا تقوا را در برخورد با مخالفان خود رعایت کنند.

وی به اخلاق سیاسی مرحوم آیت الله مهدوی کنی اشاره و بیان کرد: ایشان همواره به مدیران و دست اندرکاران دولتی سفارش می کرد که در عمل و گفتار خود صداقت داشته باشند و به همه سخنان خود عمل کنند تا بتوانند اعتماد مردم را جلب کنند.

حجت الاسلام مهدوی کنی عنوان کرد: ایشان به تمام معنا صداقت را در زندگی سیاسی و شخصی خود نشان داد و همواره سعی می کرد از مقام گرایی پرهیز کند؛ اگر هم پستی را می پذیرفت سعی می کرد وظایف خود را به خوبی انجام داده و آن بخش را سامان بخشد و آن را به دیگری واگذار کند؛ نمونه این موضوع جریان نخست وزیری ایشان است که به اصرار پذیرفتند و پس از اندکی سامان بخشیدن به اوضاع پریشان آن دوره، نخست وزیری را به شخص دیگری واگذار کرد؛ با دقت در سیره مرحوم آیت الله مهدوی کنی درمی یابیم که ایشان به هیچکدام از مقاماتی که داشت وابستگی نداشت.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با بیان دیدگاه مرحوم آیت الله مهدوی کنی در زمینه روحیه انقلابی گری تأکید کرد: ایشان همواره میزان و شاخصه انقلابی گری افراد را در رفتار و عملکرد آن ها می دانست، یعنی برای رصد میزان انقلابی گری اشخاص به رفتارشان در زمینه مبارزه با استکبار و اطاعت از رهبر معظم انقلاب توجه می کرد.

وی با اشاره به شاخصه های رفتاری مرحوم آیت الله مهدوی کنی اظهار داشت: ایشان در نیت های خود جانب تقوا را رعایت می کرد و همواره با همگان با صداقت برخورد داشت./841/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات