۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۸۲۸۲۶
آیت الله نوری همدانی:

برنامه های آموزش و پرورش مبتنی بر فرهنگ غنی اسلام باشد

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی با تأکید بر مبنا قراردادن فرهنگ اسلام در برنامه های آموزش و پرورش گفت: فرهنگ شیعه انسان سازی و کادر سازی می کند و این فرهنگ غنی باید در دستور کار باشد نه این که از فرهنگ غربی استفاده کنیم.
دیدار وزیر آموزش و پرورش با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش فعالیت این وزارتخانه را از مهم ترین و اثرگذار ترین شغل ها و مسؤولیتها دانست و گفت: شغل تعلیم و تربیت مربوط به انبیا و اهل بیت(ع) است.

وی افزود: فرهنگ در طلیعه همه پیشرفت ها قرار دارد و تربیت انسان های متعهد و کارامد برای آینده کشور بسیار مهم است، خدمت شما دارای ثواب فوق العاده ای بوده و هر قدم و کار شما دارای فضیلت است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر لزوم توجه آموزش و پرورش به معلمان و محتوای درس ها اظهار داشت: برنامه مربوط به دانش آموزان باید منجر به شکوفایی استعدادها شود و بتوان این استعدادها را برای آینده کشور مورد استفاده قرار داد.

وی با اشاره به ذخایر معنوی بی نظیر شیعه و ضرورت استفاده از آن ها در امر تعلیم و تربیت ادامه داد:  ذخایر معنوی فراوانی مانند نهج البلاغه و صحیفه سجادیه داریم که باید آن ها را به میدان آورده و برای دانش آموزان تبیین کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که اگر کسی می خواهد در راه تعلیم و تربیت قدم بردارد ابتدا باید خود را تربیت کند، ابراز داشت: که سیره و رفتار تربیت کنندگان و معلمان بیش از سخن آن ها اثرگذار است.

وی عنوان کرد: کار آموزش و پرورش ساختن انسان ها است و بازشناساندن اسلام باید در دستور کار آموزش و پروش باشد، در دنیا اسلام تمدنی قوی را به وجود آورد اما بعدا به وسیله تهاجمات فرهنگی و سیاسی مسلمانان تحت سیطره قرار گرفتند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی تحولی عظیم ایجاد کرد که مقدمه تمدن سازی نوین اسلامی است، زمانی در کل غرب دانشمند قوی و کتابخانه وجود نداشت و زمانی که غرب دچار انحطاط بود، اسلام عظمت و ترقی داشت و امروز دانش آموزان باید درباره اسلام بدانند و این موضوعات بازشناسی شود.

وی اضافه کرد: بنیانگذار بسیاری از علوم مسلمانان بودند اما بعدها مردم تحت سلطه قرار گرفتند و به همین دلیل مردم فکر کردند همه چیز از غرب است و باید پیرو غرب باشیم، در حالی که اسلام غنی است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با  تأکید بر لزوم ارتباط بیشتر آموزش و پرورش و دانشگاه با حوزه علمیه گفت: جدایی حوزه و دانشگاه سیاست آمریکا و دشمنان است که باید جدی گرفته شود، همه باید متحد باشیم و کار ما بازگشت دادن تمدن به اسلام، قرآن و اهل بیت(ع) باشد.

وی افزود: باید فرهنگ اهل بیت(ع) را زنده کنیم و با آن به جنگ غرب و دشمن برویم، فرهنگ شیعه انسان سازی و کادر سازی می کند و این فرهنگ غنی باید در دستور کار باشد نه این که از فرهنگ غربی استفاده کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که تمام عزت، عظمت، ترقی و تمدن ما در سایه اسلام است، اظهار داشت: سعی کنید که تمدن، علوم و معارف اسلام را در فرهنگ پیاده کنید، فرهنگ اسلامی فرهنگ صداقت و راستی و پاکی است.

وی ادامه داد: دشمنان این فرهنگ را کنار زدند و توانستند سلطه گری کنند، همین فرهنگ عالی انقلاب اسلامی را به وجود آورده است و در سایه همین فرهنگ باید تحولی ایجاد کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به پیش رو بودن حماسه عظیم اربعین ابراز داشت: جمع شدن ۳۰ میلیون انسان در حماسه اربعین نشانه قدرت فرهنگ اهل بیت(ع) است و هیچ قدرتی توانایی چنین کاری ندارد. فرهنگ اسلام و اهل بیت(ع) فرهنگی پویا و جریان ساز است و باید به عظمت اسلام بازگردیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود به دسیسه های دشمن علیه انقلاب اشاره و عنوان کرد: امروز آمریکا، صهیونیسم و کشورهای مرتجع منطقه مانند عربستان و امارات اتاق فکرهایی تشکیل دادند و بررسی می کنند که چگونه می توانند به انقلاب ضربه بزنند و جلوی رشد کشور را بگیرند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وقتی چنین دشمنان کینه توزی داریم نمی توانیم بخوانیم و غفلت داشته باشیم، آموزش و پرورش باید شبهات را برطرف کرده و جوانان را بیدار کند، دشمنان همواره توطئه علیه انقلاب دارند و باید دانش آموزان و جوانان را هوشیار کرد.

وی اضافه کرد: اسلام تنها نماز و روزه نیست بلکه تمام ابعاد زندگی انسان را در بر می گیرد، مطالب اساسی دین باید به جوانان منتقل شود و جوانان که آماده هستند به راحتی می پذیرند./1323/

ارسال نظرات