۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۸۲۸۰۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

انسان های ذلیل در برابر طاغوت سر تسلیم فرود می آورند

حجت الاسلام لائینی با بیان این که انسان های ذلیل در برابر طاغوت سر تسلیم فرود می آورند و اطلاعت می کنند، گفت: اما در دین الهی انسان ها تنها خداوند متعال را می پرستند و در برابر عظمت او سر خم می کنند.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از دانش آموزان مدارس شهرستان نکا با اشاره به این که یک دین خدایی و یک دین بشری داریم، گفت: دین خدا ما را به خداوند متعال دعوت می کند و خضوع در برابر ذات اقدس الهی را به ما می آموزد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که در دین بشری باید یک عده ای بنشینند و قانون و آیین زندگی را برای بشر بنویسند، خاطرنشان کرد: نمونه دین بشری آن چیزی است که امروز در قالب حقوق بشر در جهان می بینیم و به جای دعوت به خدا انسان را به کدخدا دعوت می کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که قرآن به کدخدای بزرگ که در مقابل خدا ایستاده و دیگران را به خود دعوت می کند، «طاغوت» می گوید، گفت: طاغوت به معنای قدرت بسیار طغیان کننده است و شیطان و نفس اماره هم مصداق هایی از طاغوت هستند.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا افزود: برخی کشورهای اسلامی می گویند این قوانین بشری مانند حقوق بشر را با دین اسلام تطبیق می دهیم و هر جا موافق بود را قبول می کنیم و بقیه را رد می کنیم.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که طاغوت و آمریکا این مسأله را قبول ندارد و می گوید هر چه که هست به همان شکل باید عمل شود، گفت: دین های بشری نمی توانند در روز قیامت ما را نجات دهند چون ما را از خدا دور می کند در حالی که ما بنده خدا هستیم نه بنده آمریکا و طاغوت و باید در همه حالات گوش به فرمان خدا باشیم.

وی با بیان این که انسان های ذلیل در برابر طاغوت سر تسلیم فرود می آورند و اطاعت می کنند، خاطرنشان کرد: اما در دین الهی انسان ها تنها خداوند متعال را می پرستند و در برابر عظمت او سر خم می کنند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که دین خدا کامل و بدون نقص است، اما آنچه که از سوی طاغوت مطرح می شود نواقص بسیاری دارد، تصریح کرد: دلیل این امر نیز این است که چون عقل و علم بشر در برابر علم خداوند بسیار محدود است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی ها در فضای مجازی شبهاتی را درباره دلایل خواندن نماز مطرح می کنند، افزود: یکی از مهم ترین دلایل اقامه نماز، شگرگزاری از این همه نعمت های ارزشمند الهی است که ما از آن بهره مند هستیم./۹۵۰/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات