۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۸۲۷۷۲
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر آموزش و پرورش:

سند ۲۰۳۰ پوششی برای انتقال فرهنگ غربی است / مراقب نفوذی ها باشید

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر آموزش و پرورش سند ۲۰۳۰ را پوششی برای انتقال فرهنگ منحط غربی دانست و بر لزوم مراقبت نسبت به نفوذی ها تاکید کرد.
دیدار وزیر آموزش و پرورش با مراجع تقلید دیدار وزیر آموزش و پرورش با مراجع تقلید دیدار وزیر آموزش و پرورش با مراجع تقلید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش، با استناد به آیات و روایاتی، کار آموزش و پرورش را هماهنگ با تعالیم قرآنی و دینی دانست و گفت: اگر این دو رکن یعنی آموزش و پرورش از هم جدا باشد شاهد فاجعه خواهیم بود.

وی ارائه آموزش های لازم به اولیاء دانش آموزان را جزو رسالت های وزارت آموزش و پرورش ذکر کرد و افزود: دانش آموزان باید به گونه ای تربیت شوند که به لحاظ اخلاقی و عقیدتی مایه افتخار خانواده ها باشند و خدایی ناکرده گرفتار ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی نشوند.

این مرجع تقلید با اشاره به آسیب هایی که امروز به سبب گسترش وسائل ارتباطی دامن گیر جامعه شده است، اظهار داشت: یکی از این آسیب ها، آفات ناشی از گسترش فضای مجازی و شبکه های مجازی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: باید به گونه ای به جوانان تعلیم داده شود که آنها کاملا خطرات و آسیب های این عرصه را درک کنند و بدانند که دشمن از این فضا برای پیشبرد اهداف خود بهره می گیرد؛ این نکته را والدین نیز باید مد نظر داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه نظام اسلامی را خاری در چشم دشمنان دانست و گفت: خاورمیانه از مناطق مهمی است که استکبار جهانی منافع نامشروع خود را در این منطقه می بیند اما نظام اسلامی مانع آنها است.

وی بیان داشت: دشمن تمام توان و سرمایه خود را بکار گرفته تا از طریق گسترش فساد و آسیب های اجتماعی به اعتقادات و باورهای دینی، به این نظام اسلامی ضربه وارد کند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به انتقال فرهنگ غربی در پوشش های مختلف هشدار داد و سند 2030 را یکی از همین برنامه ها دانست.

وی با بیان این که این برنامه آسیب بی سر و صدا در لباس خدمت است، گفت: آنها می خواهند به نام خدمت به بشریت، ضربه های خود را وارد می کنند؛ بنابراین همه باید مراقب باشند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه توصیه های خود به وزیر آموزش و پرورش، انس دانش آموزان با محافل دینی و مذهبی و مسجد را عامل بیمه شدن آنان در برابر مشکلات و آسیب ها دانست و خواستار توجه جدی به این مساله مهم شد.

این مرجع تقلید دانش آموزان را امانتی در دست مسؤولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش دانست و گفت: مهم ترین بخش شخصیت افراد در دوره ای شکل می گیرد که شما متصدی آن هستید، بنابراین نوع تعلیم و تربیت و برنامه ریزی های شما باید به گونه ای باشد که نسل آینده این کشور را نسلی متعهد و کارآمد بار بیاورد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان خطاب به وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که مراقب افراد نفوذی هم باشید، اظهار داشت: افراد نفوذی در همه جا هستند، شما نیز باید مراقب اینها باشید تا نتوانند آسیبی به تشکیلات با ارزش آموزش و پرورش وارد کنند.

این مرجع تقلید در پایان با مشاهده نشریات مختلف آموزش و پرورش برای سنین گوناگون، از وزیر آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کرد./924/ج

 

ارسال نظرات