۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۸۲۷۲۷

دیدار دبیرکل «عصائب اهل الحق» با عادل عبدالمهدی

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق امروز با مامور تشکیل دولت جدید عراق دیدار کرد.
شیخ قیس الخزعلی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق به دفتر عادل عبدالمهدی رفت و آخرین روند تشکیل دولت جدید را با وی بررسی کرد.

بر اساس بیانیه دفتر الخزعلی، دو طرف دشواری‌های پیش روی تشکیل دولت و راه‌های برطرف شدن آن به منظور تشکیل دولت و رای اعتماد به آن در سریع‌ترین زمان ممکن و اینکه کابینه آتی، شایسته باشد و بتواند عراق را به سمت اصلاح واقعی رهنمون کند، بررسی کردند.

شیخ الخزعلی در این دیدار بر حمایت کامل از عبدالمهدی برای اینکه دولت آینده در ارائه خدمات ضروری مورد نیاز عراقی‌ها موفق باشد، تاکید کرد و گفت دولت آینده باید دولت خدمات‌رسانی باشد نه دولت امتیازدهی.

خاطرنشان می‌شود شبکه روسیا الیوم روز سه شنبه 24 مهر به نقل از یک منبع سیاسی عراق گزارش داد که دولت جدید عراق تا 72 ساعت آینده تشکیل خواهد شد.

این شبکه بدون اشاره به هویت این منبع مورد اشاره خود به نقل از وی افزود در ترکیب دولت جدید عراق، شمار اندکی از وزیران سابق حضور دارند و بیشترین نسبت وزیران، چهره‌های جدیدی هستند که در کابینه قبلی حضور نداشتند.

برهم صالح رییس جمهوری عراق روز سه شنبه دوم اکتبر(10 مهر) پس از انتخاب خود در همان روز در نشست پارلمان عراق، عادل عبدالمهدی را مامور تشکیل  دولت جدید کرد./۹۹۴/ب۹۰۱/ف

ارسال نظرات