۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۸۲۷۰۰
مدیرکل تبلیغی معاونت فرهنگی حوزه خواهران خبر داد؛

تأسیس دبیرخانه همایش بین المللی«طریق الحسین»

مدیر کل تبلیغ معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران از برگزاری نشست هم اندیشی روابط میان فرهنگی ایران و عراق در راهپیمایی اربعین با حضور صاحبنظران ایرانی و عراقی خبرداد.
جلالی اربعین حسینی

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی زیارت اربعین با حضور معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران پیش از ظهر امروز در سالن نشست های حوزه خواهران برگزار شد.

خانم جلالی مدیر کل تبلیغ معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه اربعین در پیشبرد اهداف امت اسلامی از برگزاری همایش هم اندیشی زیارت اربعین با موضوع «روابط میان فرهنگی ایران و عراق در راهپیمایی اربعین» در حوزه های علمیه خواهران خبرداد.

مدیر کل تبلیغ معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران گفت: در این همایش مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری، صاحب نظران حوزه های علمیه و اساتید و برزگان حوزه حضور خواهند داشت و در ارتباط با اربعین به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

وی با بیان این که این همایش یک روزه و به صورت علمی و پژوهشی برگزار می شود، ابراز داشت: این همایش در دو نوبت صبح و عصر فردا پنجشنبه 26 مهرماه در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران قم برگزار می‌ شود و ما در این نشست از اساتید برجسته حوزه قم و نجف استفاده خواهیم کرد.

جلالی ادامه داد: در نوبت صبح بعد از آغاز همایش در ساعت 8 و سخنرانی مسؤولان و دبیر علمی، از ساعت 10:30 پنل های تخصصی در صبح برگزار می‌ شود و دو پنل هم در عصر برپا می‌ شود.

وی در ادامه با اشاره به این که اربعین می تواند نقشه های دشمنان برای امت اسلامی را نقش بر آب کند، به تشریح جزئیات این همایش پرداخت و ابراز داشت: مبانی و مبادی نظری تمدنی و رهیافت های میان فرهنگی اربعین، راهبردها و بایدها و نبایدهای اربعین و هم زیستی فرهنگی و اجتماعی دو ملت ایران و عراق از جمله مباحثی که اساتید حوزه و دانشگاه در مورد آن بحث و بررسی خواهند داشت.

مدیر کل تبلیغ معاونت فرهنگی حوزه علمیه خواهران تأکید کرد: دبیرخانه دائمی همایش بین المللی طریق الحسین هم تأسیس شده که زمینه ای برای همایش های بعدی در سال های آینده است؛ همچنین دانشگاه امام صادق(ع)، انجمن های علمی حوزه، بعثه مقام معظم رهبری و تعدادی از نهادهای دیگر از جمله ستاد اربعین در برپایی این همایش با ما همکاری داشته اند./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات