۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۵۸۲۵۹۵
برشی از کتاب «مکاتب صهیونیستی»(۲۱)؛

ناسیونالیسم و اسلام‌ستیزی در رژیم پهلوی

تلاش ناسیونالیسم در دوره رضاشاه، برای جایگزین کردن لغات فارسی به‌جای عربی شکست خورد و سعی ملی‌گرایان برای القای این تفکر غلط که اسلام موجب عقب‌ماندگی ایران است، از همین توهمات شیطانی سرچشمه می‌گیرد.
 حکومت پهلوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را به قلم مهدی دهنوی و با نظارت علمی محمدحسین فرج نژاد منتشر کرده است. بنابراین از این پس مطالب این کتاب را در قالب برشی از کتاب خدمت خوانندگان عزیز تقدیم می‌کنیم:

حذف فرهنگ و عقاید اسلامی، به‌جایگزینی هماهنگ با اهداف نظام وابسته و سلطه استعماری نیازمند بود؛ به همین سبب پرداختن به تاریخ و فرهنگ ایران باستان به شکل گزینشی، در رأس برنامه‌های سلطنت پهلوی قرار گرفت. انتخاب نام پهلوی، بازسازی و احیای بناهای ویران و نیمه ویران پیش از اسلام از دیگر ویژگی‌های این رژیم بود. تکیه بر ناسیونالیسم و از بین بردن هویت دینی و افراط در میهن‌پرستی و احیای آداب و رسوم زرتشتی از میوه تلخ این شجره خبیثه بود. همچنین حذف کلمات عربی، گسترش کاربرد لغات فارسی نامأنوس و فراموش‌شده، تغییر تعدادی از متون درسی، تحقیر و توهین به نمادهای مذهبی و ایجاد تغییرات و تحریفات زیاد در کتاب‌های تاریخی از اقداماتی بود که در این دوران با شدّت پیگیری شد!

در اندیشه ملّی گراها تحقیر اقوام و ملل دیگر سرزمین‌ها یک اصل به شمار می‌رود. این اصل گاه به حدّ افراط رسیده، به جنگ می‌انجامد، اما در ایران، بیگانه‌ستیزی ملّی‌گرایان، بیشتر به دشمنی با عرب و اسلام انجامیده است!

تلاش ناسیونالیسم در دوره رضاشاه، برای جایگزین کردن لغات فارسی به‌جای عربی شکست خورد و سعی ملّی‌گرایان برای القای این تفکر غلط که اسلام موجب عقب‌ماندگی ایران است، از همین توهمات شیطانی سرچشمه می‌گیرد. شگفت آنکه پانایرانیستها استکبار جهانی را در قلمرو بیگانه‌ستیزی خویش نمی‌بینند و بی‌گمان، غیر از دوره ملی شدن نفت، بسیاری از قراردادهای استعماری به دست کسانی امضا شده است که ادّعای وطن‌دوستی و ملّی‌گرایی داشته‌اند!

گفتنی است، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را در شمارگان ۵۰۰۰ نسخه، در ۱۵۶ صفحه به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است و علاقه‌مندان برای خرید این کتاب به مدیریت توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا مراجعه و یا با شماره تلفن: ۰۲۵۳۲۹۰۴۰۲۶--داخلی ۱۰۸ تماس بگیرند./۹۹۸/ن ۶۰۴/ش

 

ارسال نظرات